Trenger rask hjelp angående S4-S6 oppgradering av bremser.

Anbefalte innlegg

holde på å tilpasser s6 kalipperen til s4 hjulspindelen. alt går bra. kjøpt nye klosser men hvordan i h***** fester jeg de ytterste klossene??? det er 2 hull i hver klosse(yttre) på audi sa de at det ikke var noe monteringssett til dette. men jeg er sikker på at det skal være en fjær som går igjennom 2 hull på øvreklosse via de 2 hullene i calipperen og ned i de 2 nederste hullene i den nedre klossen???? har letet etter bilde men ikke funnet noe som viser dette i noen av ufo ombyggingstrådene. kan noen hjelpe meg? Hva skal til får å holde klossene ut fra skiva og hvor får jeg tak i? mvh Jone tungland

håper på raskt svar da jeg er midt i ombyggingen i skrivende stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de skal skrues fast med en skrue, de følger som regel med nye sammen med klossene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rsz_ebc_front_disc_right_01.jpg

Som nevnt, kun en skrue i nedre kant av kalipper. NB! Bruk loctite/gjengelim på skruene.

Klossene skal sitte løst.

Det er ikke noen fjærer som holder klossene borte fra skivene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de skal skrues fast med en skrue, de følger som regel med nye sammen med klossene.

Det gjør de som regel ikke.

Disse skruene er en del av calipperen så må nok til Møller for å få tak i nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! så fårstår jeg cato om det kun er en skrue pr klosse? å ingenting er eller står i de runde hullene(2 pr utvendige klosse)?? synes dette er merkelig siden klossen har en avstand på 3mm sånn cirka og bare dingler? lager ikke det mye lyder når en kjører?

kjøpte klosser hos romnes å da var det nye skruer med gjengelim på. fin pris også

hvor mye har dere frest av calipperen? jeg har nå brukt pinne frest å tatt vekk i allefall 4,5mm tror den var 1,8cm å nå er den ca 1,3cm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er kun en skrue pr kloss ja samt den fjæra i toppen av klossen som holder det på plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er kun en skrue pr kloss ja samt den fjæra i toppen av klossen som holder det på plass

aha!!!! der ser dere... det er ingenting annet på klossene enn 3 hull et til skruen i indrekant(inn mot navet) og de 2 hullene i yttrekant. jeg har ingen fjær eller noen ting som holder klossen på plass! hvorfor er det slikt? er det feil pro klosser? arg: bh : møller sa at det ikke fantes noe form får monterings sett så da burde vell fjæra følge me klossene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal være noe fjærer på alle de ytterste klossene ja, hvorfor har du frest så mye på calipperne? Er jo slikt som skal passe på så tyder på du har fått feile deler...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker etter så er de klossene du har kjøpt på romnes feil.

Hadde en kompis som hadde samme problem med klosser fra de.

Måtte kjøpe til A8 for at de skulle være like.

De er nesten like men ikke like nok

Fjæra sitter på klossene

Tok et par bilder i full fart her

14052010306.jpg

14052010307.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

johnny har du bilde av bremsene sett forfra altså inn mot klossene eller kun fra siden? jeg har ikke noen form for fjærer.

det med calipperen er på baksiden der hvor den festes inn mot hjulspindelen på annleggsflaten til de 2boltene som fester calipperen til hjulspindel. ikke med klossene:) jeg bygger om fra ufo bremser til S6 bremser

klossene skal være riktige men mangler tydeligvis noe VIKTIG!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

christian: sitter hele den klumpen fast på klossene???med fjær på og alt? vet du om han har tatt vare på fakturaen og har delenr??? nummeret på klossene jeg fikk var 0250812

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klumpen og fjæra sitter fast på klossene ja.

Nei jeg bare husker han fikk feil to ganger

ene settet var helt feil

andre settet var den kloa på indre klossen 3-4mm feil plassert

3 settet var rett, men det var til A8 mener jeg i følge romnes.

Så tipper du har fått feil da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmf. da får jeg stikke innom dem i morgen å kikke litt på de andre settene:) de er vendlig kjekke å hjelpsomme på romnes her i rogaland. alltid mye deler på lager så håper på å fortsette videre i morgen;)

tusen takk for den hjelpen jeg har fått! setter stor pris på det.

mvh Jone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er om du har noen gamle klosser og ta med siden to av de setta de hadde er nesten like, men ikke like nok

Men sjekk hva de har til A8 for mener det var det han ente opp med tilslutt som passet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, det skal jeg gjøre. men har kun de indre klossene som står i stempelet. det var derfor jeg ble så usikker når jeg fikk de nye klossene å ikke forsto hvordan de yttre skulle festes. kan ta noen bilder i morgen å poste.

håper jeg får dette til, hvis ikke kjøper jeg nok et willwood sett å setter på. skal en tur me kammerater fra jobb til nurburgring i sommer. greit at alt er i orden da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke fjær m/lodd på original klossene mine, var heller ikke plass til dette under de originale 15" stålfelgene ;)

Så jeg har stort sett altid fjærnet fjær m/lodd, ser ikke noe poeng med disse.

Det er som regel antiskrik-plate bakpå klossene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke fjær m/lodd på original klossene mine, var heller ikke plass til dette under de originale 15" stålfelgene ;)

Så jeg har stort sett altid fjærnet fjær m/lodd, ser ikke noe poeng med disse.

Det er som regel antiskrik-plate bakpå klossene.

S4 med ufo har vel 15'' org felger, mens S6 har minimum 16'' orginalt, så er nok strengt tatt meningen at fjærene skal være på din bil, er bare at du har montert feile felger;)

Går nok an å montere klossene uten fjærene, men da må iallfall disse skruene være på plass. Vil tro at de blir temmelig løse mellom der da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nok 314mm skiver på S6'n.

Alt av deler på min bil var originalt, inklusiv 15" S6 stålfelger.

Ikke noe slark i sporet som klossene sitter i :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

johnny har du bilde av bremsene sett forfra altså inn mot klossene eller kun fra siden? jeg har ikke noen form for fjærer.

!

Jeg var å tok ett ferskt bilde til deg, tror det er Remsa klosser, fulgte hvertfall med den skruen.

klosserMedium.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bjerga: tusen takk får bilde. det er nok slikt jeg må ha, hvor kjøpte du dem? har du remsa delenummer? da kan jeg se på overgangs kodene å finne ut hva delenummeret er på alle de andre merkene også!

andersen: det er ikke noe slark i sporene men uten slik fjær med (lodd?) på så dingler klossen for og bakover mot bremseskiven.

mulig det går ann å bruke karosserilim på bakplaten inn mot calipperen men da blir det helt sjukt vanskelig å skifte dem senere. karosserilim er sjef!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nok 314mm skiver på S6'n.

Alt av deler på min bil var originalt, inklusiv 15" S6 stålfelger.

Ikke noe slark i sporet som klossene sitter i :)

Er ikke noe som heter 15" S6 stålfelger.. Det minste som går på med 314mm skiver er 16".

De fleste var levert med 17" alu. felger orginalt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en god del 15" felger som passer over S6-bremsene. Been there, done that da jeg hadde S4 94-modell, som har disse bremsene. Hadde blant annet et helt ordinært sett ATS 15" og et sett originalfelger fra Audi 200 20v i 15", begge passet uten problemer. Mine bremser hadde alle fjærer og skruer og dingser på plass.. :)

Dessuten var det fullt mulig å kjøpe 15" stålfelger fra Audi som passer over disse bremsene, men det var evt. noe som ble kjøpt til originalleverte vinterhjul, da S6 hadde aluminiumsfelger som standard.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har også 15" felger over mine bremser, 94mod s4 her også:) er bremsene helt like på den som på s6? er det 314mm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er akkurat samme bremser på S4 4.2, 94-modell S4 2.2T og S6. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.