Trenger rask hjelp angående S4-S6 oppgradering av bremser.

Anbefalte innlegg

det ser ut som samme delenummer. var noen som heta 10,22 og 12... 12 er dem som har den kuppelen med fjær på. men til min store fortvilelse så hadde sistnevnt tykkere bremsebelegg å går akkuratt ikke inn mellom skive og kalipper på utsiden. har dreid ner maks av hva som går ann på kalipperen inn mot fjærbeinet(slik at dem nesten tar i på innsiden på bremseskiven. må jeg også slipe litt på flaten til kalipperen på utsiden(klaven) eller må jeg ta av litt på bremsebelegget??? de hører til audi a8 med 286hk--> samme dimensjonene som de andre men at dem har litt mer bremsebelegg og kuppel med fjær på

noen som har vært borti dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvorfor skaffer du deg ikke riktige klosser istedet for å modde og herje med calipperene dine, burde jo ringt en bjelle før du begynte med det at de rett og slett ikke passer? Kan jo tenkes at klossene er beregnet på tynnere skiver siden det ikke er plass til de, eller så skal de stå på andre calippere som har tykkere midtdel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ikke herjet med kalipperen der bremseklossene skal stå:) kun der hvor annleggsflaten til hjulspindel/fjærbeinet er. dette måtte jo freses vekk en god del.

johnny: jeg trengte ikke nye skiver så da kjøpte jeg ikke nye skiver:) mulig dem er tynnere i godset ja skivene som skal være til disse klossene. da sier jo dette seg selv. da dreier jeg heller ned skivene litt til dimensjone som passer til det klosse settet. har allerede dreiet av litt får å forsikre meg at det ikke var kast eller lignende i dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aaaakei, så du modder S6 calipperne på ufo-fjørbeina?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja:) prøver å være så nøye med å få det så beint å riktig så mulig så det tar litt tid! å dreie av navet var ingen problem men å få vatret av å montert calipperen i fresebenken var ikke så lett, så ser ut som om jeg må sveise på litt å dreie av igjnn på det ene hullet for jeg har tatt 2mm for langt ved et feilskjær! :0 men alt ordner seg. har lakkert den ene kalipperen nå å svigerfar lager hulse til å presse inn i calipper hullet for å gjøre det om fra m14-->m12 slik som ufo fjærbeinet har

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for mangen gode råd å bilder! saken er nå så godt som løst! har ikke testet bremsene enda da flere ting må fikses før prøvetur men det ser i allefall bra ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.