#26 Skrevet Mai 18, 2010 nei, det blir i morgen, men hvordan skal jeg måle det da? multi meter?, er vell liten spenning? Finns det noen oversikt over hva som er hva på de pinnene da? signal inn/ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 18, 2010 Kan det være kabelbrudd en eller annen plass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 18, 2010 nei, det blir i morgen, men hvordan skal jeg måle det da? multi meter?, er vell liten spenning? Finns det noen oversikt over hva som er hva på de pinnene da? signal inn/ut? koble ledningen fra den sensoren du måler (+ se på koblingsskjema om den ikke deler seg o.l.) og så måler du ohm på den... der etter måler du den mot jord. Men husk at når du måler ohm så er det snakk om minimalt mer ampere, så at du finner det er liten til ingen motstand fra plugg til sensor fra hjernen må ikke bety at ledningen er hel nok. Hva det gjør er å gi en indikasjon. ja, du må finne deg et koblingsskjema... kanskje det står no her eller at du finner et i en haynes bok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 19, 2010 nei, det blir i morgen, men hvordan skal jeg måle det da? multi meter?, er vell liten spenning? Finns det noen oversikt over hva som er hva på de pinnene da? signal inn/ut? Kontakt Terje Tintin Tinnion på forumet; han har en oversikt over hva de forskjellige pinnene går til på de forskjellige hjernene om jeg ikke tar feil - Mac 11 (MC1), Mac 12 (1B), Mac 14 (MC2). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 19, 2010 Ja, det har jeg. Alt er forsåvidt hentet fra de geniale sidene til SJM Autotechnik og Isham-Research bl.a: 200 Wiring diagrams: http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/ MAC-14 pinouts: http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/Typ44/mac14pin.html Pinouts til Audi 10vT ECU-er: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/pinout.html Errorcodes troubleshooting: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecuf.html Sensors/System troubleshooting: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecusys.html Les og lær, det er bare å ta seg tid. Har ikke brukt få timer på de sidene der for å si det sånn, og hver gang jeg leser det, så dukker det opp nye ting man kan undersøke og gå etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 19, 2010 Dumt spørsmål.. men har du prøvd å trille den igang ? har vært borti at tenningslåsen kutter strømmen til coilen når starteren går.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 19, 2010 Nok en dag på lærebenken. =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 19, 2010 Har prøvd å trill starte den ja, ikke liv i det hele tatt..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 19, 2010 Må vel måle om det er spenning inn på hjernen da, skrevet ut skjema nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 19, 2010 Kan det være kabelbrudd en eller annen plass? Kan godt være det....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet August 31, 2010 Ble det en lykkelig slutt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet August 31, 2010 Hva med fordeleren? Kan det være at "ringen" som åpner/lukker for hallgiveren har blitt flyttet på splines'ene (hvis denne da har splines?)?. Har i alle fall vært ute for dette på en Golf motor tidligere... Kanskje like greit å prøve en fordeler som en vet fungerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...