#1 Skrevet Mai 14, 2010 (endret) Hei Har en 99mod Passat stasjonsvogn. Når jeg svinger til høyre opplever jeg en slags knattrelyd når jeg kjører. Vet at jeg har en drivakselmansjett som må skiftes på den siden, men hva kan dette være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2010 er vell drivknuten som er på tur til å ryke da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2010 Er det dette som heter ytre drivledd? Kan det være pga gåen drivakselmansjett at det knattrer? Jeg tenker på om det hjelper å demontere og rengjøre for så å sette på ny mansjett. Eller er drivleddet gåent når det kommer slike lyder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2010 stor mulighet for at ytre drivledd burde skiftes her ja . om du rygger å svinger mye til venstre kommer da den samme lyden? en urytmisk donkelyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 14, 2010 Når jeg svinger til venstre er det ingen ulyder. Det er når det blir svingt til høyre ved lav fart at det knattrer. Ingen dunkelyder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2010 jeg mente hvis du rygger med full sving til venstre om den samme lyden kommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 14, 2010 er nok bare å bytte den yttre drivknuten ja. hadde samme lyd ved sving og byttet knuten og alt var bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 14, 2010 siden mansjetten din har gådd til faen så er det bare å bytte den ytredrivknuten, en fin regel er at så fort man ser at en mansjett er gåen så ikke rør bilen, skal ikke mye til før sand, steiner å annen sjit kommer inn i drivknuten å knatrer den.. Har enda mine drivknuter pga jeg sjekker at mansjettene er hel å fin å ikke lekker olje, så fort det begynner å svette mye så er det bare å bytte mansjett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 14, 2010 Jepp.... det er vel likså greit å skifte. Må jo uansett knote med driten for å få på ny mansjett. Takker for hjelpen =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 14, 2010 byttet mansjetten her om dagen, dregde av akslingen, av med låseringen, på med ny låsering å mansjett å tre på akslingen på knuten minimalt med demontering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...