#1 Skrevet Mai 14, 2010 Noen som har hatt problemer med at det kjennes ut som om turbo-tykket kommer og går når man gir rolig gass. Ved full gass pådrag virker det ok. Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2010 n75 ventilen til ladetrykket som kødder kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2010 Akkurat dette sliter jeg med og! Byttet det som er av coiler, plugger, LMM og luftfilter. Ingen bedring. Nå gjenstår bare lambda, N75 og termostater. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2010 stress å bytte N75 Ventilen? Hørt det lønner seg og kjøpe en annen enn orginal typen når man har chippa bil. Stemmer det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2010 Hva er N75 ventilen? Er det resirkuleringsventilen? Jeg har ihvertfall samme problemet, selv om jeg har byttet den originale resirkuleringsventilen med Forge 007. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 16, 2010 Hva er N75 ventilen? Er det resirkuleringsventilen?Jeg har ihvertfall samme problemet, selv om jeg har byttet den originale resirkuleringsventilen med Forge 007. Det er magnetventil. Jeg har også byttet ut resirk ventilen. Skal det ha noen betydning? Jeg har en lukket ventil. Hva er forskjellen på å ha en lukket kontra en åpen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 16, 2010 Har du noen feilmeldinger fra vag-com? Det er magnetventil. Jeg har også byttet ut resirk ventilen. Skal det ha noen betydning? Jeg har en lukket ventil. Hva er forskjellen på å ha en lukket kontra en åpen? Les her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 16, 2010 Hva er N75 ventilen? Er det resirkuleringsventilen?Jeg har ihvertfall samme problemet, selv om jeg har byttet den originale resirkuleringsventilen med Forge 007. N75 er den som styrer ladetrykket ditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 16, 2010 Kan slenge meg på her siden jeg har ca. samme problemet. Når bilen har blitt god og varm etter at jeg har kjørt en stund så napper det en del i bilen om jeg gir full gass på meget lavt turtall. Slik fortsetter det opp til ca. 4 000. Noen ganger kanskje litt etter 4 000 også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 16, 2010 Ingen som vet noe om hvordan det er å bytte denne? Hvor burde jeg kjøpe den? Hvilken type? Er Norskbildelesenter sin ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 16, 2010 Jeg mener det finnes to typer til 1.8T, N75 med to ulike bokstaver. NBS sin er vel en original type, så dette skulle ikke være noe problem. Ellers er det vel mulig Meca har en også. Min erfaring er at de har bedre peil der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 19, 2010 Fant du ut av det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 19, 2010 Jeg mener det finnes to typer til 1.8T, N75 med to ulike bokstaver. NBS sin er vel en original type, så dette skulle ikke være noe problem. Ellers er det vel mulig Meca har en også. Min erfaring er at de har bedre peil der. Du har N75 B-C-J-H flere typer sjekk på Møller hva som skal være til din bil.har samme problem har ikke N75 innkoblet engang.Kjører med MBC. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 19, 2010 Fant du ut av det? Nei, eller fant ut at de hadde "riktig" type på NBS. Men har ikke fått bestilt det enda. Men jeg får ingen feilmeldinger på noe. Så syntes det er rart at den drar såpass rart. Det kan nesten virke som om det er litt fra og til også. Jeg har veldig lyst til å forsøke. men kjipt å kjøpe ny N75 ventil også er det ikke det. Men så har bilen gått 213 000 også ca 25 000 m/ chip. Så spørs om det kanskje kan være noe annet. For det virker som om hvis jeg gir rolig gass så kommer trykke veldig 200 omr etter så stopper trykke fra turboen. Og møller skylder på chippen. Så de vil ikke feilsøke. Samme problem som dere andre her har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 20, 2010 Hos meg så nykker/lugger det i bilen når jeg akselerer rolig. Mener det skjer rundt 3000-3500 omdreininger. Hvis jeg full gass så skjer det ikke. Bilen min er også chippet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 20, 2010 Jeg har samme som Mats over her, ellers kan det lugge litt når jeg ligger i 100-110 på motorveien... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 20, 2010 Du har N75 B-C-J-H flere typer sjekk på Møller hva som skal være til din bil.har samme problem har ikke N75 innkoblet engang.Kjører med MBC. og f for den har jeg på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 23, 2010 Hadde samme problemet på min, at den nykket noe mellom 2-3k rpm. Byttet LMM, N75 og byttet også Lambda ettersom den begynte å gi fra seg feil verdier. Fortsatt ingen forbedring, men så tok jeg en titt over alle trykkslanger etter det plutselig begynte å suse noe voldsomt. La merke til en større rift i trykkslangen fra turbo til frontplate. Byttet denne og all nykking ble plutselig vekke... Det jeg mener er at du kan ha en liiiiten lekasje i trykksystemet, men nok til å miste trykk. Denne lekasjen kan også bli større med tiden... Verdt en titt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 23, 2010 Endelig en som kanskje har en løsning på problemet :-) Hvilken slange er trykkslangen fra turbo til frontplate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 23, 2010 Denne slagen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 23, 2010 Den tykkeste ja? Ikke bare å komme til dit så det ut som.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 23, 2010 Smal sak det vel? Opp på bukker, av med dekslet under motoren om du har det, og så er slangen framme i dagen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 23, 2010 Jo, får vel leid meg bukk og klipt av dekslet som jeg har stripset fast Noen som har delenr. på den slangen? Skulle vist hva den koster. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 23, 2010 4b0145832b mener jeg det skal være! 662,- pluss frakt hos nbd.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 26, 2010 Jo, får vel leid meg bukk og klipt av dekslet som jeg har stripset fast Noen som har delenr. på den slangen? Skulle vist hva den koster. Dette høres spennende ut. Gi meg beskjed dersom dette løser problemet. Vil det også si at hvis det er en lekasje i Resirk ventilen kan dette foresake slike problemer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...