"lugging" på turbo A4 B5 1.8TQ

Anbefalte innlegg

Som Roar Sørlie viser så er det den trykkslangen jeg mener, ja.

Riften min var helt nede på denne slangen, akkurat i koblingen mot frontplaten.

 

Spørs jo selfølgelig hvor lav bilen din er, men legg deg med trynet under frontfangeren (må selfølgelig ta av beskyttelseplate hvis du har det) for så å sprøyte på vann fra en spruteflaske. Få noen til å ruse den i tomgang så ser du fort om vannet spruter :)

 

Jeg fikk skaffet meg fra en AEB-motor (min er APU) og den måtte kuttes noe til for å få den til å passe.

Derfor, bestiller du ny så vær sikker på at den er til riktig motor. APU-slange på AEB-motor blir for kort...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kenneth, prøvd å bytte den slangen eller sjekket den du har for lekasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kenneth, prøvd å bytte den slangen eller sjekket den du har for lekasje?

 

Jeg har desverre ikke hatt tid til å sjekke det ut. Har du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også flere tynne vakum slanger som går under innsuget på disse. Og de morkner. Stikk handen inn under innsuget og kjenn etter tynne slanger, dra de frem og inspiser de. Har byttet slike på biler med 80tkm på telleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har N75 B-C-J-H flere typer sjekk på Møller hva som skal være til din bil.har samme problem har ikke N75 innkoblet engang.Kjører med MBC.

 

Selv om du kjører med manuell boost kontroller, så må du ha ventilen hengende i kontakten. Det skal ikke fungere om ventilen ikke er tilkoblet kontakten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke hatt tid til å sjekke det ut. Har du ?

 

Nei har heller ikke hatt tid. Gi beskjed om du gjør det så skal jeg gjøre det samme:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat samme problemet med min... lugger litt mellom 2000- 3500 rpm. si fra om det blir noe forskjell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om du kjører med manuell boost kontroller, så må du ha ventilen hengende i kontakten. Det skal ikke fungere om ventilen ikke er tilkoblet kontakten.

 

Ordla meg litt feil,har ikke N75 i slangen en gang,hullet er blindet og N75 Henger løs i kontakten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal bytte N75 i dag, fikk beskjed på Møller, at jeg visstnok har to stykker... : bh :

 

De nevnte også at det ble laget en ny N75, for min motor, samt en del andre i 2006.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal bytte N75 i dag, fikk beskjed på Møller, at jeg visstnok har to stykker... : bh :

 

De nevnte også at det ble laget en ny N75, for min motor, samt en del andre i 2006.

 

Vet ikke om det er hos deg, men hos meg har jeg en magnetventil under innsuget også.

Denne er skreeeemmende lik N75-ventilen. Heter magnetluftingsventil i systemet til Møller mener jeg på.

 

Altså, det er ikke N75-ventil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er hos deg, men hos meg har jeg en magnetventil under innsuget også.

Denne er skreeeemmende lik N75-ventilen. Heter magnetluftingsventil i systemet til Møller mener jeg på.

 

Altså, det er ikke N75-ventil :)

 

Det ser ut som det er denne jeg har fått... Men når jeg søker etter DIY N75, så kommer jo den magnetventilen som ligger like etter innsuget opp...

 

LINK!

 

Her ser man koden er 058, jeg har 026. ellers er de overens med 906 283 og jeg har bokstaven J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På noen så er det faktisk en magnet ventil under innsuget som styrer vakum til resirk ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På noen så er det faktisk en magnet ventil under innsuget som styrer vakum til resirk ventilen.

 

Det er denne jeg mener...

 

Men hvordan i huleste får man av de klammene som sitter på slangene???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er denne jeg mener...

 

Men hvordan i huleste får man av de klammene som sitter på slangene???

 

Hvis det er sånne som er klemt sammen (like som på drivledd, bare i miniatyr) må du klippe de av og kjøpe nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe nytt? Fått bort luggingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njaaaaaa. Lugger vesentlig mindre, men merker fortsatt antydninger når jeg gir på forsiktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njaaaaaa. Lugger vesentlig mindre, men merker fortsatt antydninger når jeg gir på forsiktig.

 

Etter at du byttet magnetventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at du byttet magnetventilen?

 

Jepp, mulig jeg bare er blitt veldig var, men jeg "innbiller" meg at det fortsatt er noe der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener det var magnetventilen som var problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjennoppliver denne tråden. Sliter fremdeles med dette problemet.

Noen som fant ut av noe eller? Var det magnetventilen eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har hatt problemer med at det kjennes ut som om turbo-tykket kommer og går når man gir rolig gass.

 

Ved full gass pådrag virker det ok.

 

Takk

 

Jeg hadde noe lignende selv, da var det hull i vacum slangen som går til wastegaten. Men da kuttet den på 3k med fult gasspådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Rart om det er det. Jeg byttet min vacumslange for ca. 1,5 år siden, men problemet var der likevel.

Skal prøve å bytte N75-ventil nå snart, håper det kan hjelpe på, men har egentlig ikke trua på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjennoppliver denne tråden. Sliter fremdeles med dette problemet.

Noen som fant ut av noe eller? Var det magnetventilen eller?

 

Lugginga bare fortsatte hos meg og endte med motorhavari.

 

Har litt vanskelig for å få fram det jeg mener nå. Men nederste del på tennpluggen, den lille tappen, hadde falt av. Så om du ikke har gjort det. Sjekk for all del plugga dine ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lekkasje.jpg

 

 

Jeg måtte bytte begge slangene da jeg hadde ett såpass stort hull at jeg kunne få fingeren inn der jeg har markert! Orginalt går di 2 slangene i ett, mens di jeg bestilte er separert med en slags kobling i mellom med slangeklemmer på hver side.

 

Om du kjører for lenge med trykklekkasje kan det ende opp med turbohavari! Da turboen prøver å opprettholdet et trykk den ikke klarer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen av dere fått opp feil på Spjeldet? evt kalibrert det? Min erfaring er at det kan få feilkode å rykke idet man er nær gassen eller bare har litt gass. Pluggene mine lagde også omtrent samme feil, men kjente det med full gass innimellom også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.