Anbefalte innlegg

Får plutselig ikke start på bilen. Holder på å bli tullete her!

Prøvde å koble av minuspolen på batteriet, men var akkurat samma tulet når jeg satte på igjen.

Atpåtil, så er tydeligvis navi plus'n sperra på en eller anna måte og nå.

 

Står EPC i dasjen, og den slår seg ikke av. Ingen andre feilmeldinger eller noe som kommer opp.

Kan dette løses med vagcom?

 

Noen andre tips, triks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen feilkoder på noen styreenheter? Det at navi sperrer seg når man tar av strømmen er normalt. Er vel bare å taste inn pin koden det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, jeg har ikke vagcom, så jeg får ikke lest om det er noen feilmeldinger. Men i dasjen er det ikke annet enn EPC. Den slår seg ikke av før jeg vrir om nøkkelen.

Motoren sviver i nøyaktig et halvt sekund før den bare dør ut. Hva i all verden Pin koden er aner jeg ikke... BAH! MØKK!

Jeg har hatt 8 Audier. ALLE har jeg hatt masse trøbbel med... Kan begynne å spørre meg selv hvorfor jeg går i fella hver gang... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Anbefaler å få noen til å sjekke feilminnet med feks vag com før eventuell videre synsing:) Sikkert noen i klubben som kan bistå med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update. Nå sviver den ikke engang. Bare lager den normale hoste hoste lyden før den tenner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en update. Hører ikke bensinpumpa går før jeg vrir om nøkkelen.

 

Har også funnet mange på nettet som har akkurat samma problemet.

De sier RPM sensoren fikset det. Hva er crank position sensor? Og er det dyrt å fikse?

Kan jeg få byttet den selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

The Crankshaft position sensor also known as the crank position sensor is an electronic device used in an engine to record the rate at which the crankshaft is spinning.

 

 

 

crankshaft

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fem tegn hva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EPC er vel startsperre?? Vet flere med A6 har måtte kode opp igjen nøkler etter noen år. Har du en annen nøkkel du kan prøve med?? navien går i lås når strømmen har vært av. I navi boken står det er 4 sifret kode du må slå inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var visst feil kode jeg tasta inn, og nå får jeg ikke flere forsøk i navien. Bare for å toppe dagen min helt.

EPC har kommet opp når folk har hatt problemer med CPS.

Trodde startsperra var den greia med nøkkel i jeg.

 

Edit: Er ikke startsperra. Den går av etter et par sekunder, så den er i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Impulsgiver de kaller den ja. Er så utrolig mange forskjellige navn, har jeg inntrykk av. :)

Svinghjulsføler,Impulsgiver,engine speed sensor, osv. osv.

 

Lurer på hvor den sitter. om det er på automatkassa eller rett ved oljefilter som 1.8T har.

 

En ting til. Kan det være slik at denne kutter bensinpumpa, så den ikke skal starte pga fare for feil tenning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke sikker på hvor den sitter enda men den sitter og føler inn på svinghjulet et sted. tror den sitter i bakkant av motoren og at den er et hel.... og bytte:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt usikker på hvilken det er jeg må bytte nå. Det er en av de to på bildet under her.

Håper bare en eller annen i Trondheim med VAG-com kan finne ut hvilken som er defekt.

 

f0261210147.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er den øverste som er en gjenganger og bytte etter det jeg har funnet ut. har byttet den nederste på begge kammene men hjalp ikke det på min værtfall. føleren sitter vistnok på bloka på høyre side sett forfra. kan gi litt info i morgen når jeg har byttet min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min kommer den ikke opp som feilkode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, da var det ved oljefilteret som jeg tenkte. Da skal det være en smal sak å få byttet den.

Håper bare det ikke er helt jævlig å komme til alle stedene den ledningen er festet.

 

kan du ta masse photos imorgen og legge inn her? Hadde vært knall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En update fra en kar fra Audizine.

 

"Note: If your car died while running it is probably the speed sensor. If it ran fine until you got home and wont start it is the cam position sensor. The cam position sensor is only used at startup to sync up the position of the cams with the engine speed sensor, once the ECU has this info it does not need it and just runs off of the speed sensor.

 

Good Luck. "

 

Så virker som det er den nederste på bildet det er noe galt med. Vi får se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig det der. har byttet begge mine kam følere og har ikke blitt noe bedre på min værtfall. min starter ikke når den er varm. har pratet med to andre med 2,7 i ettertid og begge dem hadde samme problem som meg og der var det veivføleren. skal bytte min veievføler etterpå så får vi se hva som skjer da:-) hadde du bod litt nærmere kunne du jo prøvd min kam føler. kjøp en og prøv med den først så slipper du og kjøpe to for dem er like.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått byttet nå? :)

 

Robert Wiggen kom med vag-com å sjekka litt. Ikke en eneste feilmelding...

Merkelig. Hadde forventet NOEN iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått byttet nå ja men har ikke fått testet om det var den som var defekt enda.

har ikke fått tatt noen bilder pga at man ikke ser føleren men bare kjenner den med fingeren nedi der et sted:-)

det du må demontere for og komme til er sekundær luftpumpen for og få ut dedningen til føleren og for og få litt bedre plass. må demontere kjøleveske beholderen og greit og fjerne alle dekslene på toppen av motoren pluss dekselet rundt pluggene på høyre side sett forfra.

letteste for og finne føleren er og følge ledningen fra den grå kontakten som sitter på torpedoveggen og ned til føleren. tok meg ca 1 time fra jeg startet og skru til jeg var ferdig så ikke noe problem men litt knot:-)

føleren sitter rett ved dekselet til eksosen og skjøten mellom motor og girkassa på høyre side sett forfra.

dårlig forklart men håper du kjønner hva jeg mener:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det slik at du og ikke fikk start på bilen i det hele tatt før, eller bare når den var varm?

 

Og, må jeg bytte begge Kamposisjonsfølerne uansett? Om en er gåen, mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min starter ikke når den er varm. starter når den er kald og går som den skal da men stopper jeg den får jeg ikke starta før den er kald igjen. er bare en kamføler som ryker av gangen stort sett så jeg kjøpte en og bytta den ene og flyttet den over til den andre når problemet fortsatt var der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hatt noe problemer med bilen når den blir varm. Og den har blitt god og varm skal jeg love deg, som alle 2.7t blir. :)

Så da lurer jeg på om ikke han Amerikaneren hadde rett, iom. at den ikke ville starte plutselig.

Tror jeg går for kamføler i første omgang...

 

En annen ting, som Egil på ES sa, var at han mente det var nøkkelen som ikke kommuniserte med tenningslåsen, så jeg ikke fikk start på den... FAEN, vil bare vite hva som er galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke noe som er mer iriterende en periodiske feil for dem kan være vanskelige og finne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.