#26 Skrevet Mai 18, 2010 Nå holder jeg på å bytte veivakselposisjonssensoren... Har demonter deksel, og ekspansjonstanken. Ha klipt av 3 strips, og tror jeg kjenner hvor ledningen og føleren sitter. Stappa bare hele arma nedi. TRANGT! Måtte du skru av den sensoren underifra bilen, eller fikk du det til på en mirakuløs måte ovenifra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 18, 2010 Noen som kan ringe rundt med rødt hvor denne sensoren sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 18, 2010 får skrud den ovene fra ja. jeg brukte en 3/8"skralle med 3 forlengere på og et ledd nederst med en 10mm pipe på og det gikk fint. du ser skruen akurat vist du ser ned mot skjøten mellom girkassa og motoren. du ser desverre ikke hvor føleren sitter på det bilde du viser her. sitter omtrent midt bak turbon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 18, 2010 DER VAR DU JA! Har muligens et problem til. Du vet den runde klumpen som stikker ut bakerst og øverst på høyresiden på motoren? Er noen plastrør som går ned under den. Hva er det fornoe? Ene plastrøret har sprukket tvers av så jeg. Er dette et problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 18, 2010 er ikke sikker på hvem du mener for det sitter flere"dingser" på høyre side. er det den det går 3 slanger inn på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 18, 2010 Jepp. 3 slike ruglete, relativt tynne plastslanger. Den dingsen stikker seg ut ganske mye. Ser ut som en liten ufo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 18, 2010 ok. det er en reguleringsventil og koster 125,81kr hos møller uten rabatt. delenr 078611933b 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 18, 2010 Er det noen problem med at den slangen har sprukket? Er den midterste slangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 18, 2010 du vil jo få en luft lekasje som vil gjøre at bilen får for mye bensin men spørs jo hvor mye det er sef. så nå i etka og det er vakum i den slangen så det vil du vel ikke merke på motoren men på feks bremser vist den lekker mer en den klarer og produsere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 18, 2010 fikk du bytta veivføleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 18, 2010 Neida. Må vente til imorgen når jeg har litt lys ute, pluss litt anna verktøy. Skal gi oppdatering imorgen når jeg har byttet den. Tusen takk for all hjelp så langt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 19, 2010 Kommer faen ikke ordentlig til. prøvde fra oversia, og det er plent umulig. Null plass! Vet ikke hvordan det ser ut under panseret på rs4, men under panseret mitt er det nesten umulig å gjøre noe som helst... Så. Jeg jekka opp bilen, fjerna plastikkplata under og begynte å titte. Og JAMMEN sitter ikke sensoren 10 cm fra nesetippen min når jeg ser litt oppi der. MEN. Det er en eller anne stålomspunnen slange i tilknytning til turboen som er i veien. Går ikke an å flytte på den da den er steinhard og sitter bom fast. Så. Jeg har knota i 4 timer idag, skrapa opp hendene noe helt jævlig, og ingen sensor byttet... Det var forresten en 6mm umbrakoskrue på min sensor. Jeg mangler kanskje 10-12 grader på vinkelen, og 4-5 millimetet før jeg får bitsen i, og skrudd av... Forbanna tull. Neste bil blir en eldgammel bil omtrent uten elektronikk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 19, 2010 skal jo sitte likt på din som min. kanskje noen som har byttet føler på din el min før siden det er forskjellige skruer der. får du ikke på bitsen vist du har et ledd utterst på skralla? var plass til 10mmpipe på min når jeg brukte liten skralle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mai 19, 2010 Får ikke til å gjøre det fra oversiden. Så må se om jeg får prakka det til fra undersiden isteden... Skal se mere på det imorgen. Håper det går i orden. Og ikke mist at det er der feilen ligger! Jeg har ikke mange eller lange nok forlengere til å komme til fra oversiden, desverre. Mangler kanskje 20 cm faktisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mai 19, 2010 ok. jeg brukte mange forlengere og da gikk det fint for meg. skulle tro det var likt hos deg så lenge du har 2,7t motor. hadde du bod litt nærmere kunne du prøvd kam føleren min og set om det var den som var def først for dem er mye lettere og bytte:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mai 19, 2010 Skal kjøpe meg en 30 cm lang spisstang imorgen. Da skal jeg nok få lirket inn bitsen, og stappa på skralla, eller noe annet og skrudd av dingsen. En ting er positivt da. Fikk tatt av alle dekslene i motorrommet og vasket de skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mai 19, 2010 godt det kommer noe nyttig ut av det da:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mai 20, 2010 Hey. Slik ser det ut. Til høyre er jo sensoren. Men den stålomspunnede slangen til venstre er så jævlig i veien. Kan jeg skru bort denne? Og hva er det? Får jeg lagt den litt til siden, så fikser jeg det på en halvtime. problemet er at jeg akkurat får bitsen inni, men får ikke tredd på skralle eller noe pga. den slangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mai 20, 2010 Hvis denne går inn på turboen, så er det enten tur eller retur av olje til turboen Du kan skru den av om den er i veien, vil renne noe motorolje, men bare vinkle slangen en annen vei så slipper du det og kommer til sensoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mai 20, 2010 (endret) Jadda... Kommer ikke til å få skrudd av den heller. Dette ble den siste audien for min del. Makan til prakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mai 20, 2010 jeg fiksa det med en sånn som jeg har lakt med bilde av og pipe på men du må bruke en bits på isteden. jeg brukte også 3lange forlengere for da kunne jeg skru fra over motoren og det var ingen problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mai 20, 2010 Tusen takk, igjen. Er det mulig å gjøre uten å skru av sekundærpumpa? vet ikke hvor den er engang, og vil nødig tulle til noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mai 20, 2010 du klarer det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mai 21, 2010 Det var IKKE veivakselposisjonssensoren... Fikk byttet den med mye knot. Starter ikke, og EPC er fremdeles i dasjen. Forbanna møkk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mai 21, 2010 Fikk du noen feilmelding ved hjelp av VagCom? Føler virkelig med deg når det gjelder feil ved bil. Ingenting som er mer frustrerende som når det er feil og man ikke finner ut av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...