Trenger litt råd og tips ang vårpuss.

Anbefalte innlegg

Kona sier hun vil ut å shoppe i morgen, og jeg har sagt at det er greit så lenge jeg får ta meg en tur innom Mekonomen eller Bilextra å handle litt der. Søknad levert kone og er ferdig behandlet og har fått "OK". :P:p

 

Skal i nærmeste fremtid ta en ordentlig runde på Passaten vår, den ser ikke mye bra ut nå (jeg er en av de som rett og slett ikke har tid til alt; hus, jobb, kone, barn ++)

 

Skal kjøpe litt Autoglym produkter, men tenkte å kanskje prøve litt Meguiars (skrevet rett?). Jeg har roterende maskin og en biltema DA maskin + nevene mine også, så da er det vel litt forskjellige muligheter. :P

 

Har Meg. clay + lube fra før, nesten ikke brukt. Så det trenger jeg ikke.

 

Er ikke dype riper i bilen, men mye "vaskeriper"; vil vel si lakken er som på en vanlig bruksbil.

 

Målet mitt er heller ikke show-finish, det har jeg ikke kunnskap til å klare enda. Men vil jo ha lakken blank og fin + beskyttet.

 

1) Vask/lakkrens?

 

2) Polish?

 

3) Forsegling?

 

4) Voks?

 

1) Har som sagt meg. clay + lube, og har en god avfetting stående (3 liter) og diverse andre såper og sånn. Her er det vel clayen som er "viktig". Har også god erfaring med Autoglym Intensive Tar Remover, denne er jeg tom for men skal kjøpe ny.

 

2) Har Autoglym Supreme Polish (proffserien, beregnet for maskinbruk). Har også Bodyshop Fine Abrasive 03b, denne inneholder litt slipemidler (denne er den midterste av en serie på 3; 02b - 03b - 04b der 02b er den med minst slipemidler i). Andre alternativer?

 

3) Her har jeg Autoglym Liquid Hardwax (proffserien) og Extra Gloss Protection. Hvilket Meguiars (eller annet merke) produkt er greit å bruke til forsegling?

 

4) Hvilken voks skal jeg legge på? Har lyst å prøve HD Wax'n til Autoglym, men kommer ikke til å kjøpe den i morgen ihvertfall. Så et rimeligere alternativ må prøves.

 

 

Ser dette greit ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.