#1 Skrevet Mai 15, 2010 Fikk opp noen periodiske feil på A6'en her forleden (2006). Plutselig pep det og varsellys for feil på håndbrekket dukket opp så litt etterpå kom det opp sensorfeil på ABS/ASR. Feilene forsvinner etter å ha skrudd av på tenningen men dukker opp igjen nå og da. Var innom lokale verkstedet som sjekket og konkluderte med defekt "styreenhet for hydralikk", eller noe i den duren, totalt 25.000 for å bytte.... Var en sensor som skulle måle 0 bar som målte konstant 0.6 til 1 bar. Synes det er litt snodig at håndbrekket henger sammen med dette da det vell er eget system og wire til denne, er det ikke (høres hvertfall sånn ut når jeg trykker på knappen) ? Står ikke detaljer på "tilbudet" jeg fikk fra dem, og jeg glemte å spørre noe særlig (lettere sjokket), så noen som kan gi meg en ide om hvilken enhet det er snakk om ? Er kanskje ikke så mye å hente i sverige da hovedkosten nok er delen (rundt 20k) og ikke arbeidet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2010 Fikk opp noen periodiske feil på A6'en her forleden (2006). Plutselig pep det og varsellys for feil på håndbrekket dukket opp så litt etterpå kom det opp sensorfeil på ABS/ASR. Feilene forsvinner etter å ha skrudd av på tenningen men dukker opp igjen nå og da. Var innom lokale verkstedet som sjekket og konkluderte med defekt "styreenhet for hydralikk", eller noe i den duren, totalt 25.000 for å bytte.... Var en sensor som skulle måle 0 bar som målte konstant 0.6 til 1 bar. Synes det er litt snodig at håndbrekket henger sammen med dette da det vell er eget system og wire til denne, er det ikke (høres hvertfall sånn ut når jeg trykker på knappen) ? Står ikke detaljer på "tilbudet" jeg fikk fra dem, og jeg glemte å spørre noe særlig (lettere sjokket), så noen som kan gi meg en ide om hvilken enhet det er snakk om ? Er kanskje ikke så mye å hente i sverige da hovedkosten nok er delen (rundt 20k) og ikke arbeidet ? Vel. Dersom dersom denne bilen er en 2006-modell og er kjøpt som et privatkjøp (ikke leaset eller firmakjøpt), hadde jeg gjort alt jeg kunne for å reklamere ihht forbrukerkjøpsloven. Du kan jo alltids referere til §27, §29, §30. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2010 Bilen er kjøpt ny i Sverige (desember -05), privat importert så solg til firmabil som til slutt jeg kjøpte etter den hadde gått 100k. Jeg kjøpte den av min arbeidsgiver så kommer ikke til å ta det videre den veien tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2010 Sjekk pris i Tyskland, kan fort lønne seg å ta turen ned... Off-topic: Er det flere som opplever at håndbrekket bare slipper automatisk ved igangkjøring en gang i blandt, og ikke alltid som det skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2010 Sjekk pris i Tyskland, kan fort lønne seg å ta turen ned... Off-topic: Er det flere som opplever at håndbrekket bare slipper automatisk ved igangkjøring en gang i blandt, og ikke alltid som det skal? Den gjør kun dette om fører har på sikkerhetsbeltet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2010 Kan dette være noe av det samme som er diskutert i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=44441 ? Feilen dukker opp av og til, først får jeg feil på ABS og antispinn så etter noen sekunder pleier som regel "parking break malfunction" å dukke opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...