Corrado 16v turbo går ikke bra

Anbefalte innlegg

Hei. Nå er jeg tom for ideer til hva som kan være galt.

 

bilen går som at det ikke skulle ha vært noe turbo der. timing og tenning er bra. ikke noen lekkasjer på vakum lader 0,7

 

Noen som har noe ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og chippen er tilpassa 16v turbo og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Specs på oppsettet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja chip er tilpassa 16v turbo.

440 dyser k24 turbo. dreid ned stempla for annen komp. nytt innsug med org g60 spjeld. 2,5'' eksos

 

29112009027.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Guldbrandsen eller Hjelmeset er vel folk å spørre her ?

Eksosen din da ? Varmkjørt en orginal kat som har tettet seg ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde kanskje det var eksosen jeg og men tok den av og kjørte uten og det var ingen forskjell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.... Og turboen lader 0.7 bar.. Må være lambda eller lmm da ? Høres veldig simpelt ut å si det men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja lader 0,7 kjører trykket opp på 1,2 ingen forskjell da heller. har bredbåndslamda og den fungerer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må først si, at ved 0,7 skal en 16v turbo med ditt oppsett fungere bra! Da flytter det greit på seg !

 

At det ikke er noe forskjell på 1,2 er merkelig, da er det noe galt.

Digifant 1 regner jeg med? Da er det heller ingen luftmassemåler, kun CO-pot, regner med at du her denne? Før gasspjeld?

 

Slangen din til hjernen må være på 1meter nøyaktig, og den skal sitte på nippelen på gasspjeldet, den nippelen nærmest innsug VIKTIG! (ser du har brukt feil nippel) !!

Blå temp, er denne ny? Meker du noe når du napper av denne når den står og går? Det skal du gjøre.

 

Plugger er også viktig, bruk Bosch F5DPOR, orginale 16v plugger funker dårlig

 

Du sier du har bredbåndslambda, har du denne pluss den orginale, eller har du koblet signal fra bredbåndslambda inn på digifant?

Det funker, har gjort det på min.

 

Tenning, justeres på sær måte på digifant, 2000rpm, blå-temp av, tenning legges mellom 4-8grader (min er 7-5 ca.)

 

Håper noen av tipsene funker. lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digifant 1 ja. Co-pot har jeg og justert den til 500ohm

slangen til hjernen er akkurat 1m og er kobla på riktig nippel

blå vanntemp er ikke ny men er stor forskjell når jeg tar denne ut

kjører med Bosch F5DPOR plugger

har kobla bredbåndslamdaen inn på digifanten

har også justert tenninga på den måten du sier

så er litt tom for ideer til hva det kan være hvis du skjønner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Men du sier du har koblet slangen riktig på spjeldet, i følge bildet har du ikke det.

Hvilken bensintrykk regulator har du?

Jeg bruker 440 dyser og har en regulator på 3,5bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker ikke den blåe slangen som er på bildet der nå så den jeg bruker nå står riktig

har 3,5bar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen din ferdig da eller ? Kan jo ikke være det da kansje, når nåla viser lade trykk? Eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

usikker på om det kan være turboen siden den lader. ikke noe slark eller noe på den heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken AF ligger du på da?

 

Var det du som hadde 9A?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rundt 14,3 på full gass. har 9A ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi!!!!

 

Det var litt vel magert ja, smelte stempel magert

 

Se om jeg får justert litt på en i kveld jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du får si ifra så kan jeg dra og hente den eller noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

14.3 da er du langt over på den magre siden, og effekten har begynt og ramle for lengst. Jo mere trykk, jo magrere blir den vel, og da går den tilsvarende dårligere til det smeller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka Comp i sylindre da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka Comp i sylindre da?

 

Ja det har jeg og det så bra ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi...! Faen, 14-taller på full gass ja, da er det ikke noe rart at den ikke går som den skal.

Min ligger på 10,8-11,5 ved full pupp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde at rundt 14 var bra jeg men så feil kan man ta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde at rundt 14 var bra jeg men så feil kan man ta

 

14,7 ved cruising er riktig, når du kun ligger og cruiser på delgass, mens ved fullt

pådrag skal den ligge mellom 11 - 11,5.

 

1 ting, har du sjekket at fullgass bryteren din virker? hvis den står på tomgang, og hvis du

klemmer inn fullgassbryteren uten og åpne spjeldet, hører du at motor gangen forandrer seg? Det skal den gjøre.

Bankesensor OK? er denne trekt til med 20nm? (Veldig viktig)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei problemene fortsetter. kjørte bort til en kompis i dag også skulle jeg bytte bensin filter fikk bytta det også skulle vi justere tenning på bilen kobla først om en kabel på bredbåndslamdaen etter det så starta vi den opp og skulle begynne med justering av tenning men da stoppa den bare akuratt som om man skulle ha vridd om tenninga fant ut at det ikke var noe gnist var kontakt mellom alle kontakter og slikt, Lurer på om det kan være hjernen som har tatt kvelden sånn helt uten videre?

ikke fått den til og gå ordentlig heller har prøvd alt nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.