#1 Skrevet Mai 15, 2010 Hei. Nå er jeg tom for ideer til hva som kan være galt. bilen går som at det ikke skulle ha vært noe turbo der. timing og tenning er bra. ikke noen lekkasjer på vakum lader 0,7 Noen som har noe ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2010 og chippen er tilpassa 16v turbo og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2010 Specs på oppsettet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2010 Ja chip er tilpassa 16v turbo. 440 dyser k24 turbo. dreid ned stempla for annen komp. nytt innsug med org g60 spjeld. 2,5'' eksos 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2010 Guldbrandsen eller Hjelmeset er vel folk å spørre her ? Eksosen din da ? Varmkjørt en orginal kat som har tettet seg ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 15, 2010 trodde kanskje det var eksosen jeg og men tok den av og kjørte uten og det var ingen forskjell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 15, 2010 hmmm.... Og turboen lader 0.7 bar.. Må være lambda eller lmm da ? Høres veldig simpelt ut å si det men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 15, 2010 ja lader 0,7 kjører trykket opp på 1,2 ingen forskjell da heller. har bredbåndslamda og den fungerer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 16, 2010 Må først si, at ved 0,7 skal en 16v turbo med ditt oppsett fungere bra! Da flytter det greit på seg ! At det ikke er noe forskjell på 1,2 er merkelig, da er det noe galt. Digifant 1 regner jeg med? Da er det heller ingen luftmassemåler, kun CO-pot, regner med at du her denne? Før gasspjeld? Slangen din til hjernen må være på 1meter nøyaktig, og den skal sitte på nippelen på gasspjeldet, den nippelen nærmest innsug VIKTIG! (ser du har brukt feil nippel) !! Blå temp, er denne ny? Meker du noe når du napper av denne når den står og går? Det skal du gjøre. Plugger er også viktig, bruk Bosch F5DPOR, orginale 16v plugger funker dårlig Du sier du har bredbåndslambda, har du denne pluss den orginale, eller har du koblet signal fra bredbåndslambda inn på digifant? Det funker, har gjort det på min. Tenning, justeres på sær måte på digifant, 2000rpm, blå-temp av, tenning legges mellom 4-8grader (min er 7-5 ca.) Håper noen av tipsene funker. lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 16, 2010 Digifant 1 ja. Co-pot har jeg og justert den til 500ohm slangen til hjernen er akkurat 1m og er kobla på riktig nippel blå vanntemp er ikke ny men er stor forskjell når jeg tar denne ut kjører med Bosch F5DPOR plugger har kobla bredbåndslamdaen inn på digifanten har også justert tenninga på den måten du sier så er litt tom for ideer til hva det kan være hvis du skjønner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 16, 2010 Ok. Men du sier du har koblet slangen riktig på spjeldet, i følge bildet har du ikke det. Hvilken bensintrykk regulator har du? Jeg bruker 440 dyser og har en regulator på 3,5bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 17, 2010 bruker ikke den blåe slangen som er på bildet der nå så den jeg bruker nå står riktig har 3,5bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 17, 2010 Turboen din ferdig da eller ? Kan jo ikke være det da kansje, når nåla viser lade trykk? Eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 17, 2010 usikker på om det kan være turboen siden den lader. ikke noe slark eller noe på den heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2010 Hvilken AF ligger du på da? Var det du som hadde 9A? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 18, 2010 Rundt 14,3 på full gass. har 9A ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 18, 2010 oi!!!! Det var litt vel magert ja, smelte stempel magert Se om jeg får justert litt på en i kveld jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 18, 2010 ja du får si ifra så kan jeg dra og hente den eller noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 18, 2010 14.3 da er du langt over på den magre siden, og effekten har begynt og ramle for lengst. Jo mere trykk, jo magrere blir den vel, og da går den tilsvarende dårligere til det smeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 18, 2010 Sjekka Comp i sylindre da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 18, 2010 Sjekka Comp i sylindre da? Ja det har jeg og det så bra ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 18, 2010 Oi...! Faen, 14-taller på full gass ja, da er det ikke noe rart at den ikke går som den skal. Min ligger på 10,8-11,5 ved full pupp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 18, 2010 trodde at rundt 14 var bra jeg men så feil kan man ta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 18, 2010 trodde at rundt 14 var bra jeg men så feil kan man ta 14,7 ved cruising er riktig, når du kun ligger og cruiser på delgass, mens ved fullt pådrag skal den ligge mellom 11 - 11,5. 1 ting, har du sjekket at fullgass bryteren din virker? hvis den står på tomgang, og hvis du klemmer inn fullgassbryteren uten og åpne spjeldet, hører du at motor gangen forandrer seg? Det skal den gjøre. Bankesensor OK? er denne trekt til med 20nm? (Veldig viktig) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 23, 2010 Hei problemene fortsetter. kjørte bort til en kompis i dag også skulle jeg bytte bensin filter fikk bytta det også skulle vi justere tenning på bilen kobla først om en kabel på bredbåndslamdaen etter det så starta vi den opp og skulle begynne med justering av tenning men da stoppa den bare akuratt som om man skulle ha vridd om tenninga fant ut at det ikke var noe gnist var kontakt mellom alle kontakter og slikt, Lurer på om det kan være hjernen som har tatt kvelden sånn helt uten videre? ikke fått den til og gå ordentlig heller har prøvd alt nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...