#1 Skrevet Mai 16, 2010 (endret) Jeg byttet bensinpumpe på bilen ca 2-3 uker siden og har etter det ikke fyllt full tank på bilen i tilfelle jeg hadde trengt å ta den opp igjen. Så i forigårs tenkte jeg at det hadde gått lang nok tid, så jeg fylte på full tank. Jeg ble ganske overrasket da jeg klarte å få på 72 liter uten at måleren var på det røde og uten at reservetank varslinga hadde kommet, særlig da jeg er ganske sikker på at måleren viser riktig etter bensinpumpebytte. Etter å ha fyllt opp tanken kjente jeg skikkelig kraftig bensinlukt, også mens jeg kjørte som jeg ikke skjønte hvor kunne komme fra da den ikke hadde vært der før. Etter å ha parkert bilen stinka det fortsatt ca midt under bilen. Siden det var kveld så orka jeg ikke å se noe særlig på det før dagen etterpå. Det første som møter meg på morgen er en bil som stinker bensin både utvendig og innvendig. Jeg kjører opp til en kompis med verksted for å begynne å titte litt på det og når jeg parkerer er det en liten bensinflekk under tanken og en litt våt beskyttelsesplate. Vi tar av beskyttelsesplaten og prøver å lete etter lekkasjer, men finner ingenting. Vi åpnet også opp det øverste lokket der hvor slangene til pumpa sitter og der lå det litt bensin sammen med slangene, noe jeg regner med at det ikke skal gjøre. Etterhvert så slutta det å dryppe bensin, men lukta var der fortsatt. Jeg prøvde å starte motoren og se om det begynte å renne eller sprute noen steder, men det gjorde det heller ikke. Så jeg tok meg en kjøretur, og da var det samme regla igjen, små flekker etter bilen og en liten flekk under. Jeg mistenker at det her har noe med at jeg fyllte full tank å gjøre i og med at det skjedde etter det, så det jeg egentlig lurer på er hvor jeg skal lete etter lekkasjer? Er det en drenering som streiker eller ble det rett og slett for mye for en gammel bensintank? Fant som sagt ikke noe igår.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2010 Er det lokket på toppen av tanken, som slangene går inn på, montert riktig? Siden du også har feil på tankgiveren, så må du uansett opp med dette for å justere flottøren slik at indikatoren blir riktig. Jeg hadde samme problemet med bensinlukt inne i bilen etter skifte av pumpa. Dette skyldtes at en liten bit på dette lokket var brukket av. Løsningen ble å lime den på og tette rundt med silikon eller noe lignende. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2010 Er det lokket på toppen av tanken, som slangene går inn på, montert riktig? Siden du også har feil på tankgiveren, så må du uansett opp med dette for å justere flottøren slik at indikatoren blir riktig. Jeg hadde samme problemet med bensinlukt inne i bilen etter skifte av pumpa. Dette skyldtes at en liten bit på dette lokket var brukket av. Løsningen ble å lime den på og tette rundt med silikon eller noe lignende. Mvh EW Lokket er montert riktig såvidt jeg kan se. Jeg har nå bestilt meg en ny pakning til dette lokket da jeg fikk høre at det var den som som regel var problemet. Jeg mener flottøren skal stå riktig, selv om jeg fikk på såpass mange liter på bilen. Jeg sleit skikkelig med de siste literne, så jeg tror rett og slett bare at jeg overfylte og at det rant rett ut av lokket uten at jeg la merke til det. Skal si ifra om det blir noe bedre etter at jeg har byttet pakning. Nå kjører jeg med halv tank og lukta har gitt seg betydelig. Takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 6, 2010 Tenkte jeg skulle si ifra om at det var pakningen på toppen av tanken som var problemet, for der var det nemlig ingen pakning! Fikk tak i ny på Møller og alt ble i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...