#1 Skrevet Mai 16, 2010 Har en kamerat som har fått lekkasje i sin Passat. Merket det i dag når han kjørte en liten halvtime i regnet. Er kliss vått på gulvet bak passasjersetet og under setet. Vi klarer ikke å finne ut hvor det kommer fra. Er det noen som har hatt samme problemet? Noen svakheter/steder på Passat der dette kan komme inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2010 Har en kamerat som har fått lekkasje i sin Passat. Merket det i dag når han kjørte en liten halvtime i regnet. Er kliss vått på gulvet bak passasjersetet og under setet. Vi klarer ikke å finne ut hvor det kommer fra. Er det noen som har hatt samme problemet? Noen svakheter/steder på Passat der dette kan komme inn? Hadde det samme på min 3b. Jeg trakk strømkabel fra batteriet og inn i kupeen gjennom et hull i torpedoveggen bak "hjernen" i motorrommet. Glemte selvfølgelig å tette dette hullet og hadde en liten koselig innsjø på gulvet. Kostet meg dyrt i reparasjoner i ettertid... Tåpelig feil, men fort gjort! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2010 Om det ikke er det han Thomas nevnte, så kan være tettningen mellom døra og aluplata som sitter under dørdekselet. Hvis mann har hatt det av og på noen ganger hvis man har montert nye høytalere m.m så kan den tettningen bli dårlig. Så da kan vannet komme inn i nedre kant og renne inn og ned på gulvet. Når mann har av aludekselet kan mann jo også sjekke om dreneringa på innsida av døra kan være tett. Men som sagt så tror jeg det kan være den tettningen som ikke funker som den skal. Hadde det problemet selv på min forrige bil. Så da er det bare å bytte ut den svarte tettningsmassen som ligger mellom døra og aluplata. Vet 3M selger slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2010 Jeg vil også anbefale å sjekke pakningen til dørplatene, det er en vanlig svakhet at de blir dårlige slipper inn vann. Viser det seg også at det er vått lengre frem på passasjersiden, så ville jeg tatt en titt ved pollenfilteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...