Skal pusse opp felger, hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skal pusse opp noen gamle felger, de har hvert høyglans polerte men nå er de blitt matte. og som dere ser på bildene så er de blitt ganske koroderte og det er noe steinsprut i de. hva bør jeg kjøpe av pusse papir og utstyr for å få de speilblanke igjen? :)

P1010516.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg slipepapir fra 320 og oppover til f.eks 2000. Også kjøper du deg et poleringssett fra gasolin: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=30&products_id=613&zenid=ejfrsc8p644oh5k3uhdtrhv3v4

 

Da du er ferdig med det kjøper du deg en voks til beskyttelse. Her er det mye å velge imellom. Jeg bruker meguiars sin metall polish og voks, men som sagt mye å velge imellom.

 

Håper du ble litt klokere av dette. Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok takk:)

 

edit: våt eller tørr forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville brukt våt hele veien, men kanskje ikke på den aller groveste til å begynne med.

 

Skrudde felger, eller? Hva slags dimensjoner og boltsirkel er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Mads sier, bruk tørt på f.eks 320 og 400 til du har fått bort alle ujevnheter og korridering, så kan du kjøre på med vått etter det. Blir ikke helt det samme, men da jeg tok parabolene mine begynte jeg med vått fra 800, siden det er såpass mye flater å slipe over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville brukt våt hele veien, men kanskje ikke på den aller groveste til å begynne med.

 

Skrudde felger, eller? Hva slags dimensjoner og boltsirkel er det?

 

ja de er tredelte. 7,5x15 og 9x15 boltsirkel 4x100

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært fett å polert senteret også da, når du først er i gang ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja de er tredelte. 7,5x15 og 9x15 boltsirkel 4x100

Da selger du de til meg istedenfor å pusse de opp;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært fett å polert senteret også da, når du først er i gang ;)

 

det skal jeg. legger med bilde av hvordan de skal se ut.

 

Da selger du de til meg istedenfor å pusse de opp;)

 

hehe de skal ikke selges nei har lett lenge etter disse, hvertfall ikke med tanke på at de er norske! de er laget av "pjokken", han som har v8 rekorden på bilde.

opel5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.