Lakkpleie på nylakkert bil.

Anbefalte innlegg

Hva anbefalles til pleie av nylakkert bil? Lakken er selfølgelig 100% strøken, og blir vasket godt for støv og smuss før eventuell pleie. Tenkte at siden jeg for første gang i mitt liv har en bil som er 100%, Så skulle den få det beste av det beste. Jeg vil bruke Swisswax produkter. men har aldri drevet med lakkpleie før.

Hva anbefalles av produkter for å få den perfekte overflate, og eventuell fremgangsmåte? Trenger ikke voks til 5000,- boksen, men det skal være kvalitet.

Har maskin og mf kluter.:) Lakken er av farge tornado rød. Som på bilde til venstre.

 

Mvh

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil i allefall vente i 5-6 uker før du gjør noe:) la lakken puste fra seg godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja. Ikke dum vettu. Noen som kan svare på det jeg spurte om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken kan både våtslippes og rubbes hardt samme dagen den kommer ut av lakkboksen, dette gjør jo lakkerene før du får igjen bilen, så dette er jo ikke noe problem.. Du skal ikke under noen omstendigheter legge noe form for lakkforsegling eller polering på minst 90 dager etter en nylakkering, dette kan føre til blemmer i lakken da den ikke får "puste" fra seg det den trenger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom lakken er helt strøken etter at den er ferdigherdet/ferdigpustet anbefaler jeg cleanerfluid og SV Concorso:

Cleaner Fluid

Concorso

 

I værste fall og du får noen små vaskeriper frem til lakken er klar for voksing, kan du gå over med cleaner fluid pro på DA maskin. Den inneholder også samme oljene som vanlig CF og lakken er altså klar for voksing rett etter:

CF Pro

 

Dette er produkter fra øverste hylle som gjør en utrolig flott jobb på alle typer lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.