Anbefalte innlegg

Har nå lagt over til nye sommerhjul og oppdager att det har begynt å riste som bare det når jeg kjører. skulle nesten tro felgen var skeiv. disse er helt nye og avbalangsert.

Er det noen her som har peiling på hva dette kan være? går ikke ann å kjøre fortere enn 100 før det rister og det er seriøst som å kjøre hest og kjærre på ovale hjul :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være hjullager som synger på siste verset...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert høydekast i dekka, hender det på nye dekk også. Ikke alle avabalanseringsmaskiner som registrerer det.

Eller manglende sentreringssringer til felgene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mangen billigdekker på markedet for tiden som ikke holder mål, de er rett å slett litt deformerte, ovale eller ikke bene på dekkflaten høyere på utsiden/innsiden ulike plasser på dekkene. eller som tidligere nevnt sentreringsring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt om på foran og bak, og se om problemet flytter seg. Snurrer du litt på hjulene når de er i lufta, ser du også kjapt om det er 'urundhet' å snakke om!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De glemte senterringene bak en BMW jeg hadde tidligere, merket ingenting før ca 60km/h da begynte det å riste noe hinsidis. Små justeringer på avbalansering pleier de ikke å bry seg om (+- 10g mener jeg å huske) Visst bilen er stiv og senket merker man slike små avik mye bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok det er helt nye felger og dekka har kosta 600 kr også så billige gummi er det ikke. kjørte litt i dag og det rista bare mellom 110-120 lm og alt over og under er det bra... skal sjekke hva gummien heter for jeg husker ikke i farta skal også skru av felgen å se etter senterring..

Ikke bare det men etter å ha satt på sommerfelg så har jeg fått en veldig merkelig lyd bak på høyere side. denne er der hele tiden utenom når jeg svinger til høyere. når jeg svinger til venstere så blir den skarpere. trodde først att bilen var for lav men skjønte fort att dette ikke var problemet.

Når jeg tenker over det så har jeg merket litt risting bak før jeg bytta til sommer dekka mine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg står fast ved mitt første forslag. Hjullagre. ;)

Løft opp bilen, se an banen på felg/dekk og hør etter ulyder når du lar dekket gå noen runder.

Jeg hadde bilen på EU-kontroll, kontrolløren tok en runde med bilen. Snurra på dekka og fant alt ok. Et par dager senere låste bakdekket seg. Viste seg at hjullager var slitt og spindelen deformert, skiva var også blitt blå.

Med andre ord ikke alt man ser eller hører heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som vet hvor jeg kan få tak i foringer og hjullager osv litt billig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg sånn litt OT spørre hvaslags dimensjon dekkene er? Kostet de 600kr pr stk? Lurer litt for du kommer fort opp i 2000kr+ for kvalitets dekk pr stk i feks 18"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg sånn litt OT spørre hvaslags dimensjon dekkene er? Kostet de 600kr pr stk? Lurer litt for du kommer fort opp i 2000kr+ for kvalitets dekk pr stk i feks 18"

må være 15/16" å knapt da får man jo kvalitets dekk til den prisen? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sikkert glemt en 0, for 6 0 0 0 K R for man ikke få de heftigste men men får ganske bra dekk på steder som dekkonline. (kan ikke tenke meg noe annet, kan ikke skrive det på den måten ellers) ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke det mangler en null i prisen som er lagt ut her, så vil jeg definitivt kalle det billigdekk og sjansen for høydekast er 10% :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke det mangler en null i prisen som er lagt ut her, så vil jeg definitivt kalle det billigdekk og sjansen for høydekast er 10% :P

Helt enig. :) Trodde faktisk ikke det gikk ann å få de så billig til 18tomm men joda dekkonline har dekk til 564,90kr, med kvalitetsnavn som Sunew.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEHE det er riktig det mangler en 0 skulle stå 6000 kr og dimmen er 225 40 18 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Igjen alle sammen...

Nå har jeg da kommet hjem fra ferie. byttet hjullager på bilen før jeg dro. Fikk hjelp av en her på forumet. etter å ha byttet hjullager bak så oppdaget jeg att det ristet litt enda mellom 100 -120 km/t. det ristet ikke over eller under 100 - 120

På vei hjem fra danmark i går så oppdaget jeg en voldsom risting i begge hjul bak og en kompis kjørte opp på siden og så att hjula bevegde seg skikkelig masse i alle mulige retninger. dette var da i 100 110 120 130 140 så jeg stoppet tok av hjulet og satte det på igjen. skjente litt på bremseskiven da hjullager sitter i skiva og denne var bittelitt løs. Men det jeg lurer på er om hjullagera kan være gåene igjen? jeg kan ikke kjøre over 100 nå før det rister som faen... er ganske oppgitt her var ikke noe hyggelig å kjøre i 90 fra larvik og hjem. måtte få brodern til å komme til larvik å hente unga så det ikke skjedde noe med dem om bilen skulle gå til hælvette....

Håper på positivt svar her nå :)

Med Vennlig Hilsen

Kim

Den uhelidige audi eieren :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere har foreslått det, men du har vel ikke svart;

Har du sentreringsringer?

Har du avbalansert dekkene på nytt?

Har du prøvd å sette hjulene foran?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er de nye lagerene bak strammet opp riktig da? skal ikke være rare slakken der i nye lagere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sentreringsringer? JA :)

Har du avbalansert dekkene på nytt? NYE FELGER OG DEKK SÅ JA :)

Har du prøvd å sette hjulene foran? Ikke Testet dette...

Stian: Vet ikke om de er strammet opp bak. Kjøpte disse på NBS :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som har montert de må stramme de:) Så om det er for mye slakk der allerede nå, så har de neppe blitt strammet riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm tror nok ikke dette er blitt gjordt riktig da gitt men hvordan strammer man det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.