Bilen er "segen" etter senking..

Anbefalte innlegg

Har senka bilen med Inter Alloy 60/40 og regna med at da ble vel ikke bilen lavere bak enn foran.. Men joooda.. Ser man på dekket i forhold til hjulbuen er bilen ca 2 cm lavere bak enn den er foran.. Er det en måte å få "fikset" dette på ? Altså få opp bilen bak ? For nå ser den jo litt "segen" ut, sånn som den gjør originalt..

 

Bilde foran:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser man på dekket i forhold til hjulbuen er bilen ca 2 cm lavere bak enn den er foran.. Er det en måte å få "fikset" dette på ?

 

Du kan alltids dra frem sveiseapparatet og løfte hjulbuene bak! ;)

 

Fra spøk til revolver, alle biler har lavere hjulbuer bak enn foran. Grunnen til dette er at hjulbuene foran må være høyere for å få plass til hjulet når du svinger. Bak er ikke dette nødvendig, så hjulbuene er lavere for å minske luftmotstanden. Se bilder av andre biler, så ser du at alle har lavere buer bak enn foran. Audi 100 Type 44 og Opel Omega 1 er prima eksempler på dette, da de har rette hjulbuer bak. Citroën CX er et enda bedre eksempel, den har deksler som dekker til bakhjula.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan alltids kjøpe deg senkeskåler, disse skal senke 1,5 foran..

Hvor mye klaring har du foran? Du må ta Colaboks testen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan alltids kjøpe deg senkeskåler, disse skal senke 1,5 foran..

Hvor mye klaring har du foran? Du må ta Colaboks testen;)

 

Er forsåvidt rikelig klaring under fronten, sikkert mer enn en colaboks.. :D Men jeg vil ikke ha den lavere foran, jeg vil ha den høyere bak... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forsåvidt rikelig klaring under fronten, sikkert mer enn en colaboks.. :D Men jeg vil ikke ha den lavere foran, jeg vil ha den høyere bak... : gråter :

 

Da får du bare bygge opp i fjærskålen med noe da.. Stål/jernskiver f,eks..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original fjærer bak da? :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original fjærer bak da? :cool:

 

Blir ikke det veldig gyngete da ? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da finnes redningen: Weitechs Spring distance-kit. Dette hever bilen 20 cm bak, dersom du angrer;)

 

Fås hos den/de som forhandler Weitech i Norge (hvem nå det er....), eller du bestiller det f.eks. hos reineke-shop.de, hm-tuning.de, in-tuning.de osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal sikkert være 20mm. :D

 

Men husk for all del at bilen din vil sette seg litt foran. Altså bli lavere.. Der du har motoren, så den vil sige mer foran enn bak. Hos meg tok det ca en mnd før den sluttet å sige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 cm?? 20mm det skulle stå håper jeg? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg sa tidligere her, så er det normalt at hjulbuene bak er lavere enn foran (så ikke ut som noen leste dette :confused: ), jeg synes ikke denne bilen ser ut som om den er lavere bak en foran, syns den ser jevn og fin ut jeg...

 

attachment.php?attachmentid=12950&stc=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mente naturligvis mm, ja.

 

Og jeg støtter Per i at bilen ser jevn og fin ut. Bare vent til du får av vinterkappskivene og får på sommerhjula. Da blir ting bedre. En annen ting er at fjærer trenger en viss tid på å sette seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sier de ikke ca 10000km før nye dempere og fjærer har satt seg?

Synes heller ikke dette så så ille ut på sidebildet av bilen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du.. det der er ikke.no å sutre for :D

 

Syns bilen din så bra ut som den gjorde jeg..

 

Gullet mitt har skikkelig stuk!

 

Ein.jpg

 

Skal sies at den falt litt over en cm kun bak, da nye dempere ble montert..

 

Ikke for å stjele posten, men er det noen om vet hvor mye det koster for senkeskåler foran til Audi'n min, og vil det få noen effekt? Har hørt mange som har sagt at det ikke hjelper stort : syk :

 

Hvis man vil ha bilen i lik stilling i forhold til dekktoppen går man ikke bakover i tid.. man senker mer der det trengs :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er demperne på bilen din? bytta du disse samtidig? Når du senker over 40mm bør disse byttes, da så slipper du at fjørene "løsner" om du kjører over store dolper (ned fra fortauskant f.eks), eller jekker den opp. H&R sitt kit med 60/40 leveres med 40mm kortere dempere enn org for å unngå dette. Er sikkert å få kjøpt uten fjører også.

 

Uansett, synes bilen din ser jevn og fin ut, ikke noe mer senk bak enn foran her ser det ut til. Du kan f.eks målehøyden fra bakken og opp til kanalen foran og bak og se om det er noen forskjell. Jeg vil tro du kommer fra det på en fin måte :)

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er demperne på bilen din? bytta du disse samtidig? Når du senker over 40mm bør disse byttes, da så slipper du at fjørene "løsner" om du kjører over store dolper (ned fra fortauskant f.eks), eller jekker den opp. H&R sitt kit med 60/40 leveres med 40mm kortere dempere enn org for å unngå dette. Er sikkert å få kjøpt uten fjører også.

 

Uansett, synes bilen din ser jevn og fin ut, ikke noe mer senk bak enn foran her ser det ut til. Du kan f.eks målehøyden fra bakken og opp til kanalen foran og bak og se om det er noen forskjell. Jeg vil tro du kommer fra det på en fin måte :)

 

mvh

EW

 

Det er komplett Inter Alloy sett, 4 dempere og fjører.. Skulle senke 60/40 men jeg synes det ser mer ut som 60/60 eller noe slikt...

 

Menmen, får vente til sommer-skoa skal på da og se om det har gått seg til :)

 

Eivind: Skal ta å måle det der på kanalen ja.. Takk for tipset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk så mye bedre med gjengesett:P..

Men så koster det skjorta med da....:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns dette blei meget bra senking eg! : ja :

Då eg kjøpte dette settet (som eg solgte vidare til Peder) tenkte eg at eg måtte ha 60/40 akkurat av den grunn som Per sa: Bilar generelt er lavare framme enn bake. Derfor kjøpte eg altså 60/40 slik at det skulle bli ca likt framme og bak. Syns det ser ut som det har blitt det også? : klø :

 

Men du må huske på at fjørene synk litt saman, så det vil nok gå seg til.

Og så kan du jo sjå korleis det blir når sommarskoa kjem på ;): ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

....av den grunn som Per sa: Bilar generelt er lavare framme enn bake.

 

Omvendt vel ;)

 

Tok en enkel måling med en tom cola-boks nå nettopp og jeg tror kanalen er ca 1 cm lavere bak enn fremme.. Får bare håpe det er PLASS til sommer-skoa når de skal på.. Virker trangt i hjulbuen bak.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omvendt vel ;)

 

Tok en enkel måling med en tom cola-boks nå nettopp og jeg tror kanalen er ca 1 cm lavere bak enn fremme.. Får bare håpe det er PLASS til sommer-skoa når de skal på.. Virker trangt i hjulbuen bak.. : rolleyes

 

Viss det ikkje er plass kan no du bruk ei slegge:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss det ikkje er plass kan no du bruk ei slegge:)

Sånn som du gjorde ? ;): eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omvendt vel ;)

 

Tok en enkel måling med en tom cola-boks nå nettopp og jeg tror kanalen er ca 1 cm lavere bak enn fremme.. Får bare håpe det er PLASS til sommer-skoa når de skal på.. Virker trangt i hjulbuen bak.. : rolleyes

 

 

Omvendt ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.