Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan jeg skal få all den gamle olja ut av systemet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte sevo olje??

 

Sevo olje ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hvordan jeg skal få all den gamle olja ut av systemet??

Om jeg fikk ut alt vet jeg ikke, men jeg tok løs alle slanger og tømte dem, vred rattet fra side til side noen ganger (med bilen på bukker) for å få så mye som mulig ut av tannstanga, og dro pumpa rundt (for hånd) til det ikke kom mer ut av den. Vasket tanken og ikke minst silen i den med en flaskebørste.

 

Det er ikke igjen synlige spor etter den røde oljen som en eller annen luring hadde fylt på i alle fall, bare grønn fin olje i systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var rød olje på min også! Tror aldri den er byttet. Muligens/forhåpentligvis er det rød olje dem har hatt på når bilen var ny??

 

Hvor mye olje gikk det på din?? Jeg byttet bare i beholderen og i den gikk det ca 0,8 liter!! VAG gutta mente jeg bare trengte 1 liter????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snodig. Jeg trodde alle VAG av nyere dato (mindre enn 15-20 år gamle) hadde grønn olje, men jeg har inge sikker informasjon om dette.

Men: Ta deg i alle fall greie på hva som skal være på din bil. Det er ganske stor forskjell i viskositeten på rød og grønn. Skader kan oppstå med bruk av feil olje over tid.

 

Jeg har hørt at Sittröèng sin grønne olje har samme spesifikasjoner som VAG sin, men heller ikke sett dokumentasjon for dette eller prøvd det. Men den er billigere enn VAG sin, og kan skaffes nær sagt hvor som helst. Noen som vet noe sikkert om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nye oljen er kjøpt hos VAG og er grønn så det er rett type.

Servoen virker bra, men det er en rar kakle lyd i pumpa. Dem på VAG sa at det skulle være sånn fordi det er en stempelpumpe?? Høres ut som en liten dieselmotor :-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt av VAG-servoer skal KUN bruke VAG's G002000 grønne servo-olje. Citroen sin olje står ikke på lista ;) Tror også den er littegranne tynnere. Jeg kjøpte en flaske i all svimmelhet en gang på esso, men bruke den på et annet tyskerjern som manglet servoolje (beæmve jah).

Det er slett ikke dumt å bytte oljen, pumpa pleier å bli bedre av det, med mindre lyd og i mitt tilfelle sluttet den også å lekke så mye.

Og dere husket vel å fylle opp pumpa med olje _før_ dere starta motoren? For den kjører tørr littegranne hvis du startere motoren etter å ha tømt den helt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sugde bare tom beholderen og fylte på ny veske!? Det blir vel ikke fullgod bytte, men jeg regner med at det er sirkulasjon på all servo olja i systemet i og med at det er retur på pumpa. Så da er det bare å kjøre en stund og bytte på nytt!? Da burde det være en stor andel av ny olje i systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sugde bare tom beholderen og fylte på ny veske!? Det blir vel ikke fullgod bytte, men jeg regner med at det er sirkulasjon på all servo olja i systemet i og med at det er retur på pumpa. Så da er det bare å kjøre en stund og bytte på nytt!? Da burde det være en stor andel av ny olje i systemet.

 

Burde fungere som gull det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.