Hvordan virker lyktespyleren?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan lyktespyleren på en A4 virker? : klø :

Er den elektrisk styrt? Min har sluttet å virke : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det normale er jo at en høytrykkspumpe plassert i tanken presser ut lyktespyleren i hevesylinderen (slik at den skyves ut av hevesylinderen), og så spyles lykten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, for rele til lykte spyleren virker. Den slår inn som den skal. Finnes det da egen pumpe til lykte spyleren da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For lykte spyleren sluttet å virke ca rundt da jeg byttet reg reim på bilen.. Så har en liten mistanke at noe er gjort feil der nede da fronten ble montert igjen.. Om han tok av fronten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter to pumper i tanken ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg har defekt pumpe da.. Hvordan kan man sjekke pumpa? Bare å demontere og kjøre 12V på den og sjekke om den suger/spruter? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg har defekt pumpe da.. Hvordan kan man sjekke pumpa? Bare å demontere og kjøre 12V på den og sjekke om den suger/spruter? :P

Oh, the choice of words...

Men ja; lyktespylerne har en egen høytrykkspumpe. For å sjekke om den fungerer er det bare å sette +12V på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heldig med de ordene ja :P

Og den høytrykkspumpe sitter da på spyleveske tanken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heldig med de ordene ja :P

Og den høytrykkspumpe sitter da på spyleveske tanken?

Ja, den sitter nødvendigvis på spylervæsketanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter nok en klemme på lykterspyler slangen din under venstre frontlykt:) Sikkert glemt å ta den av etter at fronten ble montert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter nok en klemme på lykterspyler slangen din under venstre frontlykt:) Sikkert glemt å ta den av etter at fronten ble montert

er det noe man setter på da man demonterer fronten?

Da skal jeg skru av lykta imorgen og sjekke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spyler heller ikke med mindre du har på nærlys/fjernlys, så hvis du bare kjører med spreder, er det liten sjanse for at de er aktivert! :P

Er i hvertfall sånn på C4, og Audi er ikke akkurat kjent for å finne opp kruttet på nytt når det først virker.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spyler heller ikke med mindre du har på nærlys/fjernlys, så hvis du bare kjører med spreder, er det liten sjanse for at de er aktivert! :P

Er i hvertfall sånn på C4, og Audi er ikke akkurat kjent for å finne opp kruttet på nytt når det først virker.. ;)

Slik er det på alle biler jeg har vært borti; Saab 9-5, Ford Granada, Audi V8, Audi S4... skrur man av nær-/fjernlys spyler ikke lyktespylerne. Enkelte biler av nyere dato har også litt mer fancy funksjoner, som at begynner det å bli lite spylervæske skrus lyktespyleren av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dro ut pumpa idag og koblet på +12V på den.. Ikke et eneste sug, sprut eller noe tegn til liv. Så er nok pumpa som har tatt kvelden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.