Regler om glassfiber skjermer?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har søkt på forumet og internet, uten hell. vurderer å montere glassfiber skjermer på coupe/S2 min, uten at skiltene ryker i sikkerhetskontroll.

 

Det jeg lurer på er om det er lov å montere glassfiber framskjermer og bakskjermer?

 

Tror jeg har lest at der det er sitterplasser, skal det være metall, ikke glassfiber, dvs førerdør evt passasjerdør.

I såfall kan ikke baksete på coupe/s2 min benyttes om det er glassfiber bakskjermer, hvis ikke glassfiber bakskjermene blir limt eller poppet på org. bakskjermer?

 

Er det noen som har peiling?

 

mvh

Jon Vikane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

glassfiber framskjermer burde gå bra, da det er biler som har det org, sånn som Touareg.

Og baksjermer burde og gå bra da det er mont, org på feks peugot 807 eller noko sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er vel flere bilermerker som har levert biler med glassfiber skjermer, men da har de garantert forsterket her og der. Tror du ikke?

 

Lurer litt på hva/hvordan Urquattro gutta i klubben har gjort med sine biler?

 

Til dere som kanskje tenker" dust som skal ødelegge karroseriet med testarossa styling" så hadde eg disse skjermene i tankene

as2-02.jpg

as2-03.jpg

 

med s2 front/bakfanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går nok helt fint . nesten alle nye biler har jo plast framskjermer. vil ikke tro at de er noe sterkere, og de har ikke noe forsterkninger heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Det går fint, men husk å forsterk dem godt. Alltid noen som skal løfte på bilen i hjulbuene og "kjenne" etter et eller annet! Lykke til....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror eg kjører på med glassfiber skjermene, blir spesielt å kutte i bilen..

 

takk for tipset Sigurd.

 

takker for alle svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.