Anbefalte innlegg

Hører til tider en skranglelyd (i lave hastigheter eller tomgang) fra under bilen... mistenker at dette er løs innmat i en av (eller begge) katalysatorene min.

Er det mulig å bare riste litt på disse for å så få ut løse biter eller må man tømme hele skiten? :o

Får dette noen stor betydning for effekt og utslipp/CO-kravet?

Dette er altså en chip'et, men ellers original S6 2.2T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjetter på at det heller er varmeskjoldene rundt nederste del av downpipen eller noen av de som er skrudd mellom karosseri og eksosanlegg, de er kronisk kjent for å løsne og skrangle.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig, men lyden endret seg når jeg ga kattene en liten kakk med ei trefjøl, nesten som om det var noe som hoppet rundt inni der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skranglelyden forsvant da jeg tømte katalysatoren på min gamle bil. Det som er inni var bare biter som hoppet rundt..

Den ble eu-godkjent tom :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ble ikke godkjent med tomme katter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ofte har katalysatorer keramisk innmat, når disse får seg et kak så sprekker den og du får løse deler som lager bråk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ble ikke godkjent med tomme katter ;)

Var den original?

ofte har katalysatorer keramisk innmat, når disse får seg et kak så sprekker den og du får løse deler som lager bråk :)

Får krysse fingrene for at de løse bitene lar seg fjerne uten å tømme de helt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det kanskje vere det samme problemet jeg har på min golf 4 tdi..skramler når bilen er kald og ved lavt turtall??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.