Noen her i Trondheim som tilbyr sin assistanse? HAR FIKSET SELV

Anbefalte innlegg

Må bytte veivakselposisjonssensoren, og har ikke PEILING på å skru bil.

Har fjernet ekspansjonstanken, og klipt et par strips så jeg kjenner ledningen litt bedre.

Men er usikker på om jeg må under bilen, eller om det går å bytte den ovenifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle tro du kommer til den fra oversida... sitter trolig på førerside på motorblokka rett ved svinghjulet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp meg? :)

 

Har hørt den sitter redd ved overgangen mellom motor og girkasse, ved eksosskjoldet på førersia.

problemet er at jeg er en knotsekk. En passe hjelpesløs sådan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne hjulpet, men har litt mye å gjøre med skole akkurat nå.. eksamenstid og alt de der :)

Om du har problemet når jeg får litt tid igjen, så kan jeg sikkert hjelpe :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan jeg forstå. Når jeg har eksamen på senhøsten kommer jeg til å bo nedi bøkene mine. :D

Skal nok had fått fikset det innen et par dager. Vært 3-4 dager uten bil nå, og det er passe uholdbart!

Spesielt med tanke på at vi har barn på 9 måneder og 6 år. Slitsomt med f.eks butikkturer osv.

 

Men hvis noen vil komme i rustning på den hvite hesten sin å hjelpe meg imorgen eller noe blir jeg veldig takknemlig.

 

(Btw, kjører maxitaxi neste 1.5 årene, så kan gi kompispris les:gratis tur(er) til den som monterer den forbanna sensoren)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ingen får til å hjelpe meg med den sensoren idag, tenner jeg på bilen.

har praktes i 2 dager, på grunn av EN forbanna skrue jeg ikke kommer til. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hørt med f.eks ES tuning om de har noen tips evt kan hjelpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en måte. han som kom med vag-com til meg forrige dagen ringte Egil.

Egil mente det var et eller annet signal inni nøkkelen eller tenningslåsen som gjorde at den ikke starta.

Men det kom jo ingen ting opp på vag-com. Og lyset for startsperre går jo av når det skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den sensoren som var øverst eller nederst på det bilde i den andre tråden din forresten?

er det den øverste er den ganske enkel å bytte, er det de nederste krever det mere vold ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den øverste. Veivakselsensoren.

Den her ja f0261210147.jpg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg mener på V6 er det bare å jekke opp framre hjul fører, ta av hjulet, skaff deg en grei forlenger, mener den sitter i en 10mm vanlig bolt.

Ligger rett bak drivleddet på førersida

Bytta på min for ikke så lenge siden

Denne logger forresten feil G28 om jeg ikke tar feil

Mener det var denne som kom opp da.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00513

Fikk iallefall den feilkoden på v6eren min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 5mm umbrako. Har sett det går an å gjøre fra hjulsia ja, men jeg har en stålomspunnet slange som går til den ene turboen rett foran den skruen til sensoren. Så gikk ikke der på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bruker du litt vold på en ikea umbrako, les kort kort på den ene enden, mest geniale verktøyet det :)

og ei grei tang, ellers må du vel finne noe spes verktøy som passer

Men ligger det noe forran skruen, hvordan får du da tatt ut sensoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode Larsen ga meg tips om å komme til ovenifra, med en bits og liten pipe med ledd på.

Må få kjøpt meg noen forlengere og. Fra undersiden er det ekstremt trangt og komme til med verktøy.

Mye på grunn av vinkelen på den skruen, og den slangen som går inn på turbo.

Er ikke noe i veien for å få ut selve sensoren nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.