til og få bilen til å gå audi 85

Anbefalte innlegg

lure på om det er noen her eller noen vet om noen med god grie på audi 10vt ? i nerheten av brumunddal.

har en audi coupe 85, orginalt vd 10v men satt inn 10vt.

for et år siden gikk bilen. men nå stopper den på tomgang og klare itte og stare den når den har gått litt.

tyder vel kansje på at den drokner?

kjøpte ny pluger, plugledninger, rotor og fordellok. men hjalp itte noe.

plugen sotter ned og blir helt sorte.

 

kom med råd her eller om noen vil ta på seg jobben for og få den til og gå ortlig hadde vært fint. hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"kjøpte ny pluger, plugledninger, rotor og fordellok. men hjalp itte noe." Om du hadde lest de 101 andre trådene om 10v generelt så hadde du funnet ut at dette er en felle mange går i gett :) Klart, det er vel endel som tror at dette løser et hvert 10v problem, så er du uheldig med trådene du leser så kan du ende opp med samme konklusjon, hehe :)

 

Men starter bilen greit når den er kald? Er pluggene svarte og våte etter at bilen stopper? Rens tomgangsregulatoren med wd40 eller tilsvarende.. skader aldri... Den har gått med 10vt'n nedi den bilen du har nå eller? Status på bensinfilter og luftfilter? Noen som har skrudd hissig på co-skruen? Lambda ok? prøvd å koble fra lambda?

 

For mye informasjon i slike tilfeller skader aldri :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"kjøpte ny pluger, plugledninger, rotor og fordellok. men hjalp itte noe." Om du hadde lest de 101 andre trådene om 10v generelt så hadde du funnet ut at dette er en felle mange går i gett :) Klart, det er vel endel som tror at dette løser et hvert 10v problem, så er du uheldig med trådene du leser så kan du ende opp med samme konklusjon, hehe :)

 

Men starter bilen greit når den er kald? Er pluggene svarte og våte etter at bilen stopper? Rens tomgangsregulatoren med wd40 eller tilsvarende.. skader aldri... Den har gått med 10vt'n nedi den bilen du har nå eller? Status på bensinfilter og luftfilter? Noen som har skrudd hissig på co-skruen? Lambda ok? prøvd å koble fra lambda?

 

For mye informasjon i slike tilfeller skader aldri :)

 

pluger var på tide da bilen hadde stått i en del år. plug ledninger var det bytte ut en fra før. så vile ha like. rotor og fordeler lokk hadde vel sett sien beste dger. : haha :

også gikk den på 4 til tider. tror det er borte nå.

 

bilen starter greit med en gang når den er kald/ikke drokne.

tomgangsreguatoren er itte koblet inn. er bare stilt med gassvaieren. da togangr er bak på 10 og fåran på 10vt har funnet to kotakter som den kan kobbles inn på den en går det to ledninger inn og den andre 3 noen som vet hva som er den rette.

 

 

bensinfilter vet jeg itte, men tyde jo på at den får nok bensin i vertfall.

luftfilter er vel litt grått. men kunde jo tatt ut det for og se om den går bedre da. bare så jævlig vanskelig og få det opp: haha :

 

ja bilen har gått flere år med den nedi og jeg kjørte 2 km med den for 1,5 år siden. ikke noe problem da. da gikk den på tomgang og alt.

 

hvor er co skruen. virke jo nesten som den får for litte luft og drukne i bensin og derfor den itte får start når den blir litt varm eller starte den noen ganger.

 

lambada hvor er den da?

 

kaldstartdysen har jeg skrud ut og prøvd for og se om den sto oppe helle tiden. den fugerte som bare det. lokket seg nesten med en gang.

 

kan også si at når jeg kjøre den nå. så går den itte ortlig ved gass pådrag så går bilen frammover så itte noe fram drift så drift, ikke drift, drift,itte drift. som en som itte kan og kjøre bil.

har ikke prøvd dette etter ny pluger og det der.: gråter :

 

vil ha bilen oppe og gå nå. nå som den begynte og bli ferdig monter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt en prat / kosta på en time eller to på Brumunddal AutoRep. Han som er daglig leder der har utrolig god peiling på gamle VAG biler. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem av dem tenkte du på er to som driver det samen. prata litt med peder anton da jeg hadde bilen på 4 hjulskotroll der. for noen uker siden. han hadde ikke noe greie på det sa han. men rart om dem itte hadde sakt noe. da dem måtte kjøre ut og inn bilen min vær kveld. da jeg itte vil ha den stående ute hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men begyner og lure på og få motert et Megasquirt hiddensprut. er ikke det billig da og brukbart? er det mye man må gjøre da?

må dem mappes i benk eller er det ferdig mappet.

er det abefalt og bruke hidden sprut da bilen skal brukes daglig på jobb. mener ogkome på at noen hevder det ikke er noe særlig. men kan jo væredet vis man skal ta ut mye hk? og ikke holde seg på et normalt nivå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pluger var på tide da bilen hadde stått i en del år. plug ledninger var det bytte ut en fra før. så vile ha like. rotor og fordeler lokk hadde vel sett sien beste dger. : haha :

også gikk den på 4 til tider. tror det er borte nå.

 

bilen starter greit med en gang når den er kald/ikke drokne.

tomgangsreguatoren er itte koblet inn. er bare stilt med gassvaieren. da togangr er bak på 10 og fåran på 10vt har funnet to kotakter som den kan kobbles inn på den en går det to ledninger inn og den andre 3 noen som vet hva som er den rette.

 

 

bensinfilter vet jeg itte, men tyde jo på at den får nok bensin i vertfall.

luftfilter er vel litt grått. men kunde jo tatt ut det for og se om den går bedre da. bare så jævlig vanskelig og få det opp: haha :

 

ja bilen har gått flere år med den nedi og jeg kjørte 2 km med den for 1,5 år siden. ikke noe problem da. da gikk den på tomgang og alt.

 

hvor er co skruen. virke jo nesten som den får for litte luft og drukne i bensin og derfor den itte får start når den blir litt varm eller starte den noen ganger.

 

lambada hvor er den da?

 

kaldstartdysen har jeg skrud ut og prøvd for og se om den sto oppe helle tiden. den fugerte som bare det. lokket seg nesten med en gang.

 

kan også si at når jeg kjøre den nå. så går den itte ortlig ved gass pådrag så går bilen frammover så itte noe fram drift så drift, ikke drift, drift,itte drift. som en som itte kan og kjøre bil.

har ikke prøvd dette etter ny pluger og det der.: gråter :

 

vil ha bilen oppe og gå nå. nå som den begynte og bli ferdig monter.

 

Ikke for å være kjip, men når dette ikke engang er koblet skikkelig (mtp tomgangsregulator) kan du ikke forvente at dette skal fungere. Koble motoren skikkelig og SÅ begynn feilsøking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være kjip, men når dette ikke engang er koblet skikkelig (mtp tomgangsregulator) kan du ikke forvente at dette skal fungere. Koble motoren skikkelig og SÅ begynn feilsøking.

 

er jo itte så lett og koble det riktig da. det itte er jeg som har sett i den motoren. og derfor itte vet hvor alle kablen er til. og så lenge bilen er brukt i flere år med motoren og jeg har kjørt med den i noen km uten problem. så skal det jo være mulighet til og få den til og gå igen.

og har jo spurt her om hvem av di to kotakten som er tomgangsregulatoren den med 2 ledningerinn eller den med 3.

har skrud av tomgansregulatoren og koblet den til begge kotakten og trykket inn føleren. men gikk itte på tomgang for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.