Klimaservice i Bergen - Hvor?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg må ha fylle gass på klimaanlegget mitt og lurer i den forbindelse på om noen har noen tips på hvor jeg bør ta denne klimaservicen:)?

 

Møller kan gjøre det for 1710kr, men jeg har ikke undersøkt andre steder da jeg ikke har oversikt over hvem som driver med dette.

 

Mvh

Erik: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vianor avd har begynnt med dette,litt usikker om dem har starta for fult men ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vianor avd har begynnt med dette,litt usikker om dem har starta for fult men ..

 

Ok, takk for tips:). Gjelder dette en spesiell Vianor butikk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for tips:). Gjelder dette en spesiell Vianor butikk?

 

nei fikk høre att dem skal ha det i åsane å loddefjord ,veit dem har fått opp på stell i mange avd i norge allerede dem skal få så man kan justere hjulstilling å

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan anbefale disse: http://www.vikservice.no/

 

kom med en bil ned til meg på danmarksplass og fyllte opp :)

 

Takk for tipset! Jeg har sendt forespørsel nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loddefjord Auto gjør dette:D 55949700

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som fremdeles har freon på bakrommet da?? Eller må jeg krype til korset å få det bygd om på s4 92mod?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loddefjord Auto gjør dette:D 55949700

 

Takk for tips, Ole:)!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får gjerne en god pris også på Bilreparasjoner i Fabrikkgaten. Tlf 55291866..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haugland bilservice på Askøy fyller også gass på AC, hvis du føler for en kjøretur til "Djeveløyen" =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden litt:).

 

Etter at jeg hadde forhørt meg med de fleste firma (med unntak av Vianor) som er nevnt i denne tråden, falt valget på Vik Service: http://vikservice.no/

 

Ikke bare var han best på pris, men i tillegg kom han hjem på døren til meg;). Selve klimaservicen kostet 1490kr + 500kr for rens av anlegget.

 

Selvsagt var det ingen hjelp for min del med klimaservice'en, med mulig defekt klimakompressor og/eller vifte:o. Så jeg betalte han 1490kr, tappet av gassen igjen og avtalte at han fylte på gass igjen når kompressor eller annet var byttet. Dette ville koste meg 500kr (altså forespeilet totalpris).

 

Det viste seg derimot at for at man effektivt skal kunne feilsøke må det være gass på anlegget. Dermed tok jeg kontakt med Vik Service igjen som møtte opp på døren tidligere i dag og fylte på gass på anlegget igjen for den nette sum av kr 0 - null - med avtale om at når jeg hadde funnet ut hva problemet var skal han komme nok en gang å fylle på gass for 500kr :D.

 

Det er mulig det bare er meg, men dette synes jeg var svært god service:)!

 

 

PS! Det er forøvrig lite prisforskjeller når det gjelder klimaservice. De fleste ligger fra kr 1500kr -1700kr for service u/ rens. Haugland Bilservice var forøvrig dyrest med en forespeilet pris på 2-2500kr for bare servicen, såvidt jeg forstod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler Vik Service på det varmeste her også. God service!! Bestilte gasspåfylling samt rens til Audi A4 Avant. Kom på parkeringsplassen hjemme presis til avtalt tid. Fyllte på gass og renset climatronicen. Umiddelart resultat. God lukt i bilen samt MYE mer kuldevirkning i anlegget. Fannt også ut at jeg manglet plasthetter for påfyllingsventilene. Ut av bilen dro han fram et par sånne også som jeg fikk gratis. Mens vi stod der kom jeg også på at det var mulig å ta rens på Poloen som jo ikke har AC. Han tok det på sparket også. SERVICE!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som har efaringer/anbefalinger og komme med her?

 

Tenkte A3'en skulle få både rens og etterfylling av gass i sommer da jeg er usikker på hvordan tidligere eier har fulgt opp akkurat dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som har efaringer/anbefalinger og komme med her?

 

Tenkte A3'en skulle få både rens og etterfylling av gass i sommer da jeg er usikker på hvordan tidligere eier har fulgt opp akkurat dette.

 

Mener Møller tar ca 1200,- for klimarens. Jeg fikk nettopp gjort dette på Skodaen og den ble luktfri og fin igen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I vår tok jeg klimarens og byttet pollenfilteret selv :). Kjøpte en boks med rensemiddel på bilxtra til 200kr og resultatet ble meget bra :).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Benyttet meg også av Vikservice for noen dager siden - en meget positiv opplevelse! :). AC'en på Corradoen har aldri fungert i mitt eie (og sikkert aldri etterfyllt siden 1995), først ville den bare fungere i noen minutter før temperaturen økte igjen.

 

Endte opp med at han tappet av all gassen igjen, og fylte opp på ny, da fikk vi fart i den, og nå drar den tempen ned i ca 4.4C (fare for lungebetennelse eller der omkring). Hadde vi ikke fått det til å funke, tilbø han seg å tappe av igjen gassen å komme tilbake etter at jeg hadde fått skiftet kompressoren, men dette slapp vi heldivis :)

 

MEGET bra service!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp hatt Helge fra Vik Service på besøk, og A4en har nå fått påfyll av gass (130g) og ozonrens. Er veldig fornøyd med service, resultat og pris. Anbefales!

 

http://www.vikservice.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snappdrive har vell en kampansje nå med 990,- for fylling og 490,- for rens..

 

Men har også hørt mye bra om vik service..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hatt en liten ringerunde i dag:) vik kommer billigst ut for min del

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hatt en liten ringerunde i dag:) vik kommer billigst ut for min del

 

Hvor mye tok "vik"? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Me bruker stortsett bare Vik Service på AC jobber. Både inne på verkstedet og ute i felten. Har bra peiling og gode priser.

Så pleier og anbefale han til alle som har ac problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Benyttet meg av Vik Service da jeg skulle få liv i AC systemet på Jumpy`en denne uken.

Utrolig seriøs og punktlig type, som appåtil kom tilbake en andre gang da det viste seg å være en slange som var lekk som jeg byttet.

 

Tok 1890,- +500kr for påfylling nr.2 (950g gass)

 

Anbefales!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.