Anbefalte innlegg

Heisann Folkens

 

tenkte eg skulle prøva å sammla einserane (Golf MK1 1974 - 1983) på vest :)

Kunne vert artig å finna ut kor mange da er her på Vest og da er alltid hyggelig å møte andre med kjærlighet for denne vakre bilen : rock :

Ruffe & Wolfy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm da må no vera fleire???

 

Sjøl so har eg 2 1/2 stk:

1 Golf cabriolet 1,8l 1981 mod "Ruffe" som er renovert av klubbmedlem Per-Erik Kristiansen i 2006. Ruffe er bygd på ein iden frå Ruff rod bilane (der av navne Ruffe)

1 Golf LS 1,5l 1982 mod "Wolfy" som skal under kniven til vintern : rock : her kjem da ein eigen tråd når operasjonen starta :)

 

1/2 er ein 1983 mod 1,5l

Ruffe på vårmønstringen 2010 5.jpg

IMG_0408.JPG

MOON05_007.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passerte ruffe igår ved hardangervegen (eller hva nå det heter) når jeg var ute på mc tur, skilte seg godt ut langs veien! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passerte ruffe igår ved hardangervegen (eller hva nå det heter) når jeg var ute på mc tur, skilte seg godt ut langs veien! :)

 

hehe ja ein legg merke den han ja ;) hadde vert å sveisa potta då :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E da kunn meg som har dan ORGINALE golfen her i byn ????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel på tide at jeg melder med som eiger av en ener gti,kjøpte den i Stavanger i november og kjørte den rett i garasjen.Tok den frem igjen for en uke siden og kjørte den en tur opp på Fana Karroseri til kompisgjengen og gikk igjennom hva som måtte gjøres,ikke det værste utgangspunktet jeg har sett,gjorde et innhugg hos Parts and retards på 13 tusen på kaross,lister,støtfangere,merker og litt annet .Planen er å ha bilen mest mulig orginal bortsett fra at den skal senkes RIKELIGT så coilover er kjøpt og snowflake i 8-15" Sort/høyglans. Supersprint eksos er kjøpt og grenerør er på vei.Planen er å få gjort ferdig alt karroseri arbeid i sommer og gjerne få lakk på den så blir den satt sammen i løpet av vinteren,bilder kommer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel på tide at jeg melder med som eiger av en ener gti,kjøpte den i Stavanger i november og kjørte den rett i garasjen.Tok den frem igjen for en uke siden og kjørte den en tur opp på Fana Karroseri til kompisgjengen og gikk igjennom hva som måtte gjøres,ikke det værste utgangspunktet jeg har sett,gjorde et innhugg hos Parts and retards på 13 tusen på kaross,lister,støtfangere,merker og litt annet .Planen er å ha bilen mest mulig orginal bortsett fra at den skal senkes RIKELIGT så coilover er kjøpt og snowflake i 8-15" Sort/høyglans. Supersprint eksos er kjøpt og grenerør er på vei.Planen er å få gjort ferdig alt karroseri arbeid i sommer og gjerne få lakk på den så blir den satt sammen i løpet av vinteren,bilder kommer

 

Varmer eit einserhjarta å høyre, lykke te med opppussinga :) er klar te neste års vårmønstring då ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja planen er å ha den ferdig til neste vårmønstring,vil heller bruke litt lengre tid for å få alt perfekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ein, står bare i garasjen nå desverre :( Har ikkje hatt mye tid til noe bil det siste året. Men har motivasjon og litt mer tid nå! Men har ein boble som kommer først i rekken. Men lufter denne så ofte eg kan i bygden, er ikkje politi som sjekker oblater der :D

Bilde479D.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg bra ut den der Frank :D må berre sei ifrå om du skal selga;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg bra ut den der Frank :D må berre sei ifrå om du skal selga;)

 

Selge gjør eg nok ikkje. Mye som kommer på finn før eg vurdere det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selge gjør eg nok ikkje. Mye som kommer på finn før eg vurdere det.

 

Skjønner eg : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle einser gutta,har akkurat kjøpt den mk1 turboen som var for salg på finn.no så hvis det er noen som trenger deler er det bare å gi en lyd.NB blir ikke demontert noe på den de første ukene p.g.a av at jeg går på krykker for tiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg får også melde meg på her.

 

Eg har en 83 golf c+ 1,5 som er under resturering. Det vil si den ble påbegynt i 2005 og har stått i garasjen siden. Men den er ikke glemt. Veteran er den ikke før om to år så tror det er målet.

 

Bilen ble kjøpt på Askøy, hvor den hadde stått under et tre i noen år. Den har bare gått 142000 km. Den manglet coil ellers komplett. Fikk slept den hjem satt på ny coil og så startet den.

Har byttet en kanal før den ble satt på hold. Der er enno en del rust men det kan fikses.

 

Tanken er at den skal bli orginal. Det som trengs er tid:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle einser gutta,har akkurat kjøpt den mk1 turboen som var for salg på finn.no så hvis det er noen som trenger deler er det bare å gi en lyd.NB blir ikke demontert noe på den de første ukene p.g.a av at jeg går på krykker for tiden

 

Hei Trond!

 

Eg kunne trengt stab staget i bakaksel. Evt passasjerdør hvis den er bra. Og noen karosseri deler som må skjæres av.

 

Bjørn Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handlet meg en einser (tomt skall) for en tid tilbake. Dette er vell å regne for et restaureringsprosjekt, noe den har vært de siste 6 årene, men som aldri har blitt gjort helt ferdig. Bilen er godkjent ombygget med 16v motor, noe som var avgjørende for impulskjøpet. Har ikke noe tidsperspektiv på når denne evnt. blir gjort ferdig.

 

IMG_6723.sized.jpg

 

IMG_6728.sized.jpg

 

IMG_6727.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.