Normal vanntemp rs2? synes min er VARM!

Anbefalte innlegg

Første turen med rs2 i "varmen" i dag. Kjøpte den i vinter, og har stussa litt over motortemp helt siden det ble + grader.

Kjørte laaang slak oppoverbakke før jeg svingte ut på e6'n, når jeg kjørte utpå lå vanntemp på den andre streken etter 90 grader. "channel 51" lå på 107.. Dette kan vel ikke være optimalt? :P

var forresten 22 grader ute.

Fortsatte på e6 i ca 110 km, forventa da at temp skulle synke, men etter ca 2,5 mil var den nesten lik.

da svingte jeg av og lot bilen stå på tomgang. da tar det bare ett par minutter så er temp så å si normal.

Kjørte videre og etter få minutter var vanntemp litt over 90, og "channel 51" 104.

gasset litt mer rett før jeg kom hjem, da spratt tempen opp som på e6 igjen.

Skal bytte tempfølere, men har ikke veldig trua på at begge viser feil. Bilen virker varm.

Vannpumpe og termostat er nytt i vinter..

den lille radiatoren er fjerna, men alt av info jeg finner om det sier at den visstnok er unødvendig til normal bruk?

Håper noen kan bidra da jeg ikke finner mye ved å søke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal helst ikke stige noe serlig over 90 grader... Hvordan olje temp leser du da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke umulig at radiatoren kan være tett? Er ellers all plastikken som skal dirigere luft fra fronten til radiatoren på plass, og er radiator og AC-radiator noenlunde rene? Spesielt mellom disse to legger det seg ofte mye skitt og rusk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sette inn en 82graders termostat fra gammel bmw m3. Passer rett inn: vinke :

Vil gå litt kjøligere da. Noen som pleier og bytte til en varmere termostat til vinter`n for å få opp drifts tempraturen under kalde dager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radiator er fin, og plastikk er på plass. Hatt ute alt i motorrom i forbindelse med overhaling i vinter, så jeg er ganske sikker på alt er i orden. Vet jeg mangler afterrun pumpa, men er vel en grunn til at den blir kalt det? ;) så det skulle vel ikke ha betydning. Radiator ser tålig ny ut også.

MEN, hvis det er sånn at den lille radiatoren ikke trengs, så må det være noe rart med radiatoren min. Er jo egentlig ikke noen andre muligheter :P

Ingen som har en overbevisende "fasit" for om den lille radiatoren er nødvendig da? hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører uten jeg med over 500hk så den trenger du ikke: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som kjører uten den lille radiatoren.

Jeg kjører med, og ligger da på ca 82-87 grader

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør der ja :)

har ikke fått kikket noe i dag, men i helga er det håp :) mulig ac kan være tett da jeg ikke har sett så nøye på den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da regner jeg med feilen er funnet :) la i dag merke til at vifta blåste, noe som gjør at den jobber mot fartsvinden. byttet om på ledningene og nå suger den :) så jeg har stor tro på at det er i orden nå. hehe. litt flaut, men noen ganger går det litt fort i svinga ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.