Uoriginal fjernstyrt sentrallås + Defa 400

Anbefalte innlegg

Hvordan vil en defa 400 være mot en uoriginal fjernstyrt sentrallås?

For vil alarmen aktiveres da jeg låser bilen med den? : klø :

For fjernstyringsenheten er koblet på vakumpumpa på bilen. Gir da ut signal på de kablene som åpner og stenger låse systemet.

Bilen min har ikke det originalt, så jeg kjøpte et sett for fjernstyring av sentrallåsen av en her på forumet. Husker ikke helt hva settet heter nå.. Betalte 4-500kr. Sort brikke, med 4 blanke knapper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har koblet den opp. Logget inn hos defa for å finne koblings skjema for akuratt bilen min. Men fargene på noen av ledningene stemte ikke..

Så skal prøve å sjekke en av de andre som er til bilen min der. Se om fargene stemmer da. For jeg har fått satt opp alle enhetene. Koblet på strøm. Har kommet inn å fått programmert den. Men da jeg låser døra og dioden skal blinke skjer det ingenting.. Og alarmen utløser seg heller aldri.. Så jeg har nok tatt feil kabler...

Har iallefall klart å slå ut airbagen da.. Lampa i dashbordet lyser. hurrra... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger skulle jeg ønske jeg husket litt bedre :P Jeg brukte brukernavnet og passordet på defa ista. Det vi har på jobben.. Nå husker jeg det ikke :P ho ho ho...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg inn en kopi av skjema her da når du finner det, så kanskje flere kan hjelpe til :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting jeg også merket nå er at jeg ikke har lys inni bilen da jeg låser opp bilen. Alt av belysning er "dødt". Kanskje jeg har klart å sette dioden feil vei bak. At den står å blokkerer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg kobler ut dioden bak så lyser det i bilen, men alarmen virker ikke helt enda..

Blinklysene på bilen blinker da jeg driver å programmerer alarmen, sånn den skal. Alarmen får strøm, merker at den får tenning siden jeg får programmert den. Sirene høytaleren virker. LED lampa lyser. Programmeringsenheten virker.

Så det nærmer seg nå. Men Aribag lampa lyser i dashbordet, så det er nok en feil kobling der iallefall.. Skal ut å demontere litt nå snart..

Alle andre kabler går ditt de skal. Eneste jeg "sliter" med er dioden bak. Der har jeg en feil jeg må fikse. Har ikke riktig diode. Også er det den hvite kabelen ut fra boksen som skal på brun-blå (pin5) på en vio kontakt bak relene.

Bak relene har jeg en kun en kontakt, som ikke er lik. Der var den koblet på før, har nå fjernet den da jeg har skjønt det var feil.. En helt lik kontakt har jeg funnet på venstre side for pedalene. Helt lik kontakt, men kabelen som kommer ut på pin5 er ikke brun-blå, den er mer blå-brun(annen mørk farge).. Aner ikke om det har noe å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hvilken funksjon den hvite ledningen fra alarmen har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, nå har jeg satt meg ned her.. Og er like før jeg bare klipper alt av kabler og starter på nytt.. Siden koblingsskjema fra defa ikke er helt 100% til å stole på

Den hvite kabelen skal gå til P4.11, som er bagasjelokk bryter.

Jeg trenger også å vite hvor jeg finner:

P4.5 - Dørbryter 1

P4.12 - Dørbryter 2

Og til slutt trenger jeg å finne negativ/positiv unlock/lock signaler. Skjema fra defa er helt ubrukelig. Noen som vet hvor jeg finner de signalene?

Status update:

Har funnet lock og unlock signaler bak på vakumpumpa. Alarmen skrur seg på, og av som den skal. Nå mangler jeg bare dørbrytere og bagasjelokk. Ser nå endelig lys i enden av tunellen :) (Om det ikke er toget som kommer imot da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.