HASTER S2 drivaksling på URQ

Anbefalte innlegg

S2 drivaksling er for lang på høgre side med bruk av s2 understell på urquattro, med org kasse: bh : ser ut som det passer på venstre side, noken som har ei oppskrift på og få korta den litt inn?

Passer for eksempel s2 ytre drivknute på org urq drivaksling? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 drivaksling er for lang på høgre side med bruk av s2 understell på urquattro, med org kasse: bh : ser ut som det passer på venstre side, noken som har ei oppskrift på og få korta den litt inn?

Passer for eksempel s2 ytre drivknute på org urq drivaksling? : klø :

S2 drivknute passer ikke på urq aksling. Urq aksling er kraftigere.

Hva med de andre S2 akslingene(den andre foran eller en av de bak). Noen av de som er av riktig lengde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hjulpet Jarle litt med dette idag da hen stresser litt!! med å får bilen klar til helga. Tok en telefon til Atle Hunshamar som har gjort det samme og fikk oppskriften, type 85 drivaksler og 7A ytre drivknuter. Takk til Atle forresten:)

Men hva er forskjell på 7A og S2 drivknuter? Og har Urquattro unike drivaksler eller er de like som type 85?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blei det ikkje nokke urquattro for min del på våler i helga : gråter : fekk aksling fra type 85, og ytreledd fra audi 80 avnant 2,8 v6, Det passa ute på akslingen og hadde likt indre drivledd (100mm flens) som sef ikkje passa på urquattro kassen (108mm) : bh : tenkte da og bytte flens på girkassen men det passa jo ikkje det heller, og S2 indreledd passer heller ikkje på type85 aksling, får bare håpe 7A indre drivledd passer på type 85 aksling :confused:

sattser på og få være klar til club treff : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hjulpet Jarle litt med dette idag da hen stresser litt!! med å får bilen klar til helga. Tok en telefon til Atle Hunshamar som har gjort det samme og fikk oppskriften, type 85 drivaksler og 7A ytre drivknuter. Takk til Atle forresten:)

Men hva er forskjell på 7A og S2 drivknuter? Og har Urquattro unike drivaksler eller er de like som type 85?: klø :

alle 85 har vel 3 like drivakslinger og en lang.

og drivakslingen bak er nesten helt like bare at dem har støre ledd på innsiden.

Da blei det ikkje nokke urquattro for min del på våler i helga : gråter : fekk aksling fra type 85, og ytreledd fra audi 80 avnant 2,8 v6, Det passa ute på akslingen og hadde likt indre drivledd (100mm flens) som sef ikkje passa på urquattro kassen (108mm) : bh : tenkte da og bytte flens på girkassen men det passa jo ikkje det heller, og S2 indreledd passer heller ikkje på type85 aksling, får bare håpe 7A indre drivledd passer på type 85 aksling :confused:

sattser på og få være klar til club treff : rock :

fikk du ikke feste medbringeren til 85 på girkassa? jeg fikk da feste medbringer til urquattro drivakslingen på girkassa til 85. tok en fra 10vt kasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 90 quattro type 85 us kasse og s2 understell, da måtte jeg ha orginale 90/cq akslinger med 7a ytre knute.

Nå har jeg 6 trinns s4 kasse og s2 understell og da passer s2 akslingene rett på.

Så du får sette på torsen kasse eller sette på 90 quattro akslinger med 7a knuter og bytte medbringeren på kassa til 100mm.

Har både hatt 108 og 100 medbringer på min kasse!

solgte ett sett sånne for litt siden:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=153573

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7a har tynnere drivaksling altså mindre hull inni knuta, men er lik ute(navet)

Urquattro og 90 quattro/cq har like akslinger bak(kraftige)

urquattro har samma aklingene framme mens 90 og cq har tynne aklsinger framme.

Om dere forstår :)

Lykke til da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.