#1 Skrevet Mai 20, 2010 Nå må noen redde meg før jeg blir GAL. Får IKKE vekk varsellampa (rød med utropstegn) for bremsene, det blinker og piper så snart jeg slår på tenninga (også før motor er i gang). Hva er det egentlig som kan få denne lampa til å begynne? Har lest om alt fra dårlige sikringer/dårlig jord til feil i instrumentpanelet. Dette har jeg sjekka: - Bremsevæske nivå/sensor - Kortslutta slitasjevarslere til jord, både ute ved hjulene og inni dashbordet, ingen forandring - INGEN feilkoder i VAG-COM, ABS-kontroller blir funnet. - alle sikringer er OK - Bra trykk/effekt i bremsene, ingen lekkasjer Det som irriterer aller mest er at jeg IKKE hadde denne da jeg leverte bilen fra meg til EU-kontroll. De vil selvfølgelig ikke ha noe som helst med dette å gjøre (nei, VI har jo ikke rørt noe?), og de vil heller ikke godkjenne bilen så lenge lampa blinker ABS-sensor? Hvordan sjekker man lettest kontinuitet i kabelen i så fall? Dårlig vakuum i kamakselen? Vinterluft i sommerdekka? 4 meter gul overledning? Noe? Sleng inn tips her, jeg er villig til å prøve det meste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2010 - Kortslutta slitasjevarslere til jord, både ute ved hjulene og inni dashbordet, ingen forandring Hvordan har du gjort dette? Begge lederne mot jord? Når man kobler sammen de to lederne som går i kabelen ned til hjul så deaktiverer man feilsignal derfra. Hvorfor vil de ikke godkjenne? De må i såfall finne feil ved: - bremsekraftforsterkningens funksjon - lekkasjer - dårlig eller skjev bremsevirkning - osv En lampe feil i dashbord er vel ikke noe kontrollpunkt? I såfall er det jo bare å plukke ut pærene til autosjekken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2010 Rød med uttropstegn sier du? Prøv å napp ut ledningene som sitter i underkant av hovedbremsesylinderen, de er til "bomba" eller rettere sagt varsel om defekt bombe. Man kan ha ok bremser selv om det varsler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2010 ...og der var lampa av igjen. Mulig det hjalp å bytte batteriet i går, har lest at det kan komme feilmelding hvis ABS-modulen får for lav spenning ved oppstart. Får bare se hvor lenge det varer da. Jeg har forresten ikke noen ledninger under hovedbremsesylinderen, men er det "bombe" på 96/97-modellene også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2010 ...og der var lampa av igjen. Mulig det hjalp å bytte batteriet i går, har lest at det kan komme feilmelding hvis ABS-modulen får for lav spenning ved oppstart. Får bare se hvor lenge det varer da. Jeg har forresten ikke noen ledninger under hovedbremsesylinderen, men er det "bombe" på 96/97-modellene også? Nei det er vel gjerne ikke det nei, bare Trodde det var snakk om S4C4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 9, 2010 Lampa kan også varsle hvis det er lavt servovæskenivå så om den fortsatt blinker ville jeg sjekket videre der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 9, 2010 Hehe.. Har hatt den feilen jeg også, men _som oftest_ sammen med flimrende display/varsel om bremsebelegg/oljetrykk/bensinvarsling eller en annen morsom feilmelding som heller ikke var reell. Nytt batteri er neppe feil, men jeg har måttet ta ut instrumentene for å rense alle interne kontakter og lodde over enkelte koblinger. Den har vært stille siden, gett! (DET skulle jeg aldri sagt..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...