#1 Skrevet Mai 20, 2010 (endret) Etter å fått bilen ned fra bukker så merker jeg at bilen kaster seg mot venstre av og til. Enkelt å provosere frem visst jeg slipper gasspedalen etter pådrag, eller clutcher. Samme skjedde når jeg kjørte over en ferist i en slakk sving, bilen ble kastet mot venstre.. Ellers, er den "fast og fin" som om den skulle vært fabrikkny. Presis på millimeteren.. Når jeg tenker meg om, så har jeg ikke sjekket lufttrykket i dekkene.. Og har en liten teori om at det kan være diff'en som holder helvete. Men kan det være så enkelt som forskjellig lufttrykk? Skal selvfølgelig sjekke dekkene i morgen. Men om noen har en teori eller to, så fyr løst! Dette har jeg gjort.. - Byttet alle ABS-sensorene - Byttet begge bærearmene (m/nye foringer) - Byttet begge fjørbeinslagrene foran - Byttet alle skiver og klosser - Satt på nye hjul (8x19 215/35/19) (kommende er ikke så viktig, men la gå!) - Byttet eksosanlegg - Byttet olje og filter - Byttet hovedlykter (Ja jeg har vært flittig ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2010 hmm.. problemet bør ha forsvunnet når du byttet hovedlyktene da de kan få forskjellig vekt etter årene .. men kan være diffen som er problemet ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2010 Det var hovedlyktene jeg fryktet.. Ikke nok med det.. Byttet til devileyes type-r/racing/sport/rice/xtreme-power/powerpuff (strider litt mot min natur.. Men original-lyktene mine overlevde ikke vinteren. Til mitt forsvar var "devileyes"-lyktene nedstøvet! ) Nå krysser jeg fingrene og fyller luft i hjula.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2010 Nå har hjulene riktig dekktrykk.. Men fortsatt ingen forskjell.. Ny oppdagelse.. Ved når jeg slipper gasspedalen etter pådrag, rykker den mot venstre.. Bremser jeg, rykker den mot høyre.. Rattet forandrer ikke posisjon! Neste jeg tenker er.. - Bærekule - Endeledd - Tannstang - Hjulvinkler (spissing, spesielt) Drivaksler og drivledd skal ikke forårsake dette, såvidt jeg vet.. Bærearmene og foringene er nytt, blånekter på at det er desse.. Hva mer kan det være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 21, 2010 Hvis du ikke har hatt bilen på firehjulskontroll etter bytte av bærearmene så ligger nok feilen der. Både camber og spissing kan ha kommet langt utenfor spec. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 21, 2010 Skjønner hva du vil frem til. Jeg kjenner til hvordan en "grevling" oppfører seg når spissingen helt gal (hjulene skrever). Vinglete og man vet aldri når den drar mot en av sidene. Var ikke helt slik, men nesten Jeg fant feilen, og du hadde på en måte rett Here goes.. Prøvde å dra i hjulene (9 og 3) med rattlås på for å sjekke om det kunne være ytre eller indre endeledd.. Merket at der var slark, så jeg jekket opp bilen og skrudde av hjulet for å komme bedre til.. Ble litt skjelven da jeg såg at bærekulen var løs. 2 skruer var skrudd til for hånd og den siste var såvidt den grep gjengene i låseblikket.. Jeg kunne flytte dette ganske så mye, noe som medførte at spissing og camber brått endret seg.. Gjekk heldigvis bra denne gangen, og nå er alle bolter og mutterer jeg har vært bort i og sett på, kontrollert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 21, 2010 Var det en kødd at du har montert crazyeyes på a3en ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 21, 2010 Hehe, er nok ikke kødd nei.. dessverre Stor sprekk i de originale etter vinteren, resultat = fukt.. Greit å ha i orden siden jeg skal på PKK kommende uke.. Litt harry med led-stripen.. Men jeg liker lysbildet fra linsene om ikke annet Slik ser de ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...