Anbefalte innlegg

Har noen ulyder bak på bilen.. Øker i takt med hastigheten. Ingen skaplyd, mer lav frekvens trommel lignende lyd. Vanskelig å forklare..

Hva kan jeg gjøre for å sjekke om det er hjullager eller bremsene? Eller kan det være noe annet?

Hjullager ble byttet bak da jeg kjøpte bilen for 70tusen km siden. Alt av bremser på bilen er byttet, uten om kaliper bak. Ellers er alt nytt..

Så kan det være bremse kaliperen som ikke klarer å dra seg ut og holder klossene inntil skiva? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som hjullager.

Prøv å jekk opp bilen og snurr hjulet så fort du klarer, og hør etter om det er lyder på den ene siden som ikke er på den andre, eller høres unormalt ut.

Kjenn også etter om det er slakk i hjulet, om du tar tak oppe og drar inn og ut. Litt slakk går greit, men ikke mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trommel lyd fra begge bakhjulene.. Slitt hjullager?

Og slakk på høyreside

= Kjøpe nye hjullagere bak? :)

Må man kjøpe nye bremseskiver for å bytte lager? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som slitt hjullager ja, koster jo ikke mye å bytte de anyways så er jo bare å go for it :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja :)

De er ca 70.000km gamle, så de har nok gjort jobben sin nå. Hvilke hjullager er å anbefale? Biltema, eller? =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema funker jo det, eller så har jo mekonomen, men det var prisen på 450kr til min bil..

ellers så kan du jo prøve http://www.hovwdiaudi.dk hvis du vil kjøpe noe fra danmark, koster 200kr i frakt opptil 20kg har handlet mye derfra og varene kommer på døra 2 dager senere! og der koster hjullager til min 122danske kroner ~150norske :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var billig.. Skal ned å høre med bil xtra. Får gode priser der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.