#1 Skrevet Mai 21, 2010 Hei Har feil med at Klimaanlegget blinker mange ganger ved oppstart varer ca 2 min, før den blir som normal. hadde inne feilkoder før på klimaanlegget. Byttet derfor 3 spjeldmotorer, 2 stk under hanskerommet, og en stk ved gass-pedalen. Får da bort alle feilkoder, og klimaen blinker ennå, tilogmed feilkodene på selve dislayen sier at det er 0 feilkoder. Skal sies at det kommer opp en feilkode på den spjeldmotoren ved gass-pedalen når jeg nullstiller klima-motorene via vag-com, men forsvinner hvis jeg sletter den 2 ganger etter dette, men motoren fungerer som den skal. Ps. har ingen andre feil på klimaanlegget, går det ann å få den blinkingen til å stoppe? Har noen tips?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2010 Angåenede spjeldmotoren ved gass-pedalen så under montering så tok jeg av heile armen som står på motoren, dette skal vel ikke gjøres da den skal gå mellom to punkt. var litt trangt under monteringen derfor ble dette gjort, men motoren fungerer slik den skal, tenkte at det kan være derfor den gir utslag på feilkodene?? bare en teori, men syns det er rart at klimadisplayen blinker så lenge feilkodene er borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2010 (endret) Ingen?? Når jeg hadde feilkoder på motorene, før jeg byttet de, blinket displayet ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2010 Noen forslag?? Vil ha bort denne blinkingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2010 Prøv å resett service intervallene ? Er noen biler der klimaen blinker for å få folk til å huske på servicen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2010 Prøv å resett service intervallene ? Er noen biler der klimaen blinker for å få folk til å huske på servicen.. hmm.. har kjørt langt over min service intervall, kommer kun opp i displayet på triptelleren, klimaen blinker ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2010 Prøv å resett service intervallene ? Er noen biler der klimaen blinker for å få folk til å huske på servicen.. Hei dette kan jeg prøve, men hvor resseter jeg service intervallene i vag-com? har ikke gjort det før i vag-com. Takk for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2010 Har det noe å si at man har byttet instrumentpanelet i bilen? har denne noe å si på klimaen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2010 Blinkinga i klimadisplayet kan være på grunn av at du har for lite gass i systemet ditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2010 Clima display som blinker er indikasjon på at grunninstilling av spjeldmotorene ikke er utført etter feks skift eller om en motor er deffekt feks. Grunninstilling kanal 0 eller 1 på 08 clima med diagnose utstyr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 27, 2010 Clima display som blinker er indikasjon på at grunninstilling av spjeldmotorene ikke er utført etter feks skift eller om en motor er deffekt feks. Grunninstilling kanal 0 eller 1 på 08 clima med diagnose utstyr. Klimadisplayet blinket ikke når feilmeldingene på motorene lå inne før jeg byttet tre spjeldmotorer. Har grunninstilt anlegget måleblokk 04 og til 01, Der går motorene opp til en verdi før di detter til 0, da skal den være nullstilt. Etter dette får jeg opp feilmelding på en av motorene, den som er byttet, men sletter da denne feilmeldingen og den kommer ikke tilbake. skjekker da også klimadisplayet om det ligger feilmeldinger der, men der også er de borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 27, 2010 Blinkinga i klimadisplayet kan være på grunn av at du har for lite gass i systemet ditt. Får veldig kald luft av kliamaen, da burde det vel være nok gass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 27, 2010 Hei dette kan jeg prøve, men hvor resseter jeg service intervallene i vag-com? har ikke gjort det før i vag-com. Takk for tips Slik. Service intervall slett.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 27, 2010 Slik. Supert, får prøve dette idag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 27, 2010 Om du sletter feilkodene og det kommer opp feil på en motor etter grunninnstilling så er det noe feil på den, elektronisk eller så blokkeres den eller går tregt, at den går i 0 betyr ikke at den er ok bastant:) Om man så sletter den en gang til etter grunninnstilling, så vil ikke denne feilkoden komme tilbake før motoren står i samme posisjon hvor den registrerete feilen under grunninnstillingen igjen, noe som kan ta lang tid avhengig av bruken og hvor feilen på motoren/potensiometeret ligger i forhold til armens bevegelse. du sier du leser ut feilkoder på motorene og så på display? Begge de skal ligge på 08 clima 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 29, 2010 Om du sletter feilkodene og det kommer opp feil på en motor etter grunninnstilling så er det noe feil på den, elektronisk eller så blokkeres den eller går tregt, at den går i 0 betyr ikke at den er ok bastant:) Om man så sletter den en gang til etter grunninnstilling, så vil ikke denne feilkoden komme tilbake før motoren står i samme posisjon hvor den registrerete feilen under grunninnstillingen igjen, noe som kan ta lang tid avhengig av bruken og hvor feilen på motoren/potensiometeret ligger i forhold til armens bevegelse. du sier du leser ut feilkoder på motorene og så på display? Begge de skal ligge på 08 clima Den motoren som kommer opp som feilmelding er skiftet ut til en ny, bare det at når jeg monterte denne, tok av armen på selve motoren, og tok den i ca samme stilling som den sto, pga. Det var veldig trangt å montere den. og når jeg grunninstiller klimaen, går alle motorer opp til en viss verdi før de detter til 0, og den motoren går ikke like langt opp som de andre, dvs ca 10 i verdi under før den detter til 0, dette kan vel være nok til at den får feilmelding?, ikke veit jeg. Det som er rart er jo det at når jeg sletter feilmeldingene at de går bort og ikke kommer tilbake at den da ennå blinker, skjønner at hvis motoren kommer i det sjiktet feilen ligger at den skal få feilmelding, men dette forklarer ikke hvorfor den ikke slutter å blink når alle feilmeldinger er borte, derfor jeg lurrer på om det er noe annet galt? Det er også rart at den ikke blinket når den hadde feilmeldinger på motorene før de ble byttet, men da blinket displayet ikke. Leser ut feilmeldinger via vag-com, for så å se at alle feilmeldinger er borte på selve klimadisplayet etterpå, som en dobbelskjekk. Mvh Christian dybwik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...