#1 Skrevet Mai 21, 2010 Var ute og kjørte i går. Bilen hadde akk blitt sånn passe varm. Så brått stopper motor. Turtallet ligger der enda, bilen fortsetter forover uten problemer. Men null reaksjon på gasspedal. Etter en 30-40 min startet bilen som normalt igjen. Ikke noe som er galt. Kan dette være en sensor som ikke tåler varme mer? Tips mottas med stor takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2010 Start med å lese ut feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2010 Start med å lese ut feilkoder. Se om jeg rekker en tur opp på møller jeg da. Så får vi se om det har lagra seg en feilkode eller to. Har mine tvil da ingen varsel lamper tentes når dette skjedde. Men vi får se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2010 Tester sa følgengende: -Defekt hjerne (er vel pga chip) -Lambda verdier - og en pga motor ikke stod og gikk. Men fikk ikke opp noen sporadiske feilkoder. Sletta alle koder også. Men på den strekningen jeg har nå kjørt, "skulle" egentlig bilen stoppa igjen. Hvis jeg hadde fått trigga samme feilen som i går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 21, 2010 bensinpumpe som begynner å takke for seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 21, 2010 Gjør som ole johnny sier og hør om pumpa di går når bilen stopper, selv om disse etter min erfaring ikke sliter noe mer om de blir varme og de holder på å gå... ting som typisk sliter og får bilen din til å bli helt døde når den er varm er trigger-sensore. Dette er tegn på at de holder på å ta helt kvelden, så sjekk hal e.l.. Du kan feks prøve å varme den forsiktig opp med varmepistol når bilen er varm til ca samme som driftstemp (bare husk på at overflata blir varmere når du varmer opp med varmluft enn hva elementene inni er) og se om bilen starter da... gjør den ikke det så har du funnet feilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...