Anbefalte innlegg

Jeg frekventerer normalt DCN for bilpleie, men legger ut denne også her ettersom det kan være enkelte som har slitt/sliter med samme type skader som denne bilen og som kanskje gruer seg for å ta skrittet over på våtsliping av billakk. Nå er ikke dette en guide, men man får litt input i hvor bra det kan bli.

 

Vi begynner først med en utstyrsliste:

-Poorboy's SS&S både i bøtte og kanon

-wolfgang foamcannon

-div bøtter, gritguard osv

-Nanolotus mitt

-Prickbort

-Riccardo Gul Clay med ONR som lube

-Espuma felgrens 1:10

-Espuma tørkehåndkle

-Menzerna Powergloss

-Menserna SIP

-Menzerna Top Inspection wipedown

-Lake country orange pad

-Lake country sort pad

-Cyclo orange pad

-Cyclo grønn pad

-Espuma dasheen på dashbord

-Flex roterende med Scholl og 3m bakplater

-Victoria Wax Mayhem

-Griot's spray på innerskjermer

-SwissVax Pneu

-EZ felgbørste

-Meg's Nxt Metal polish på all krom/alu

-Nanolex Glass Urban

 

Først noen før-bilder etter vask, bilen var ikke så ille skitten med unntak av felgene. Dumt jeg ikke tok innvendige bilder, da eier er hyppig røyker og det lå pels på dashbordet.

IMAG0062.jpg

IMAG0071.jpg

 

Før Espuma felgrens:

IMAG0064.jpg

Etter Espuma felgrens:

IMAG0063.jpg

IMAG0065.jpg

Røyking i bil er og blir en uting! :) Bare se innsiden av ruten..

IMAG0066.jpg

 

Fant så to områder jeg på forhånd hadde bestemt meg for å våtslipe:

IMAG0067.jpg

IMAG0068.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fingermerker som dette har jeg funnet på merkelig mange biler. Lurer på om de kommer av folk som skifter dekk med skitne hansker?

IMAG0069.jpg

 

På panseret prøvde jeg først SIP på orange cutting pad, det tok alle vaskeriper men jeg ble ikke helt fornøyd.

IMAG0075.jpg

Kjørte så en runde med Powergloss, og panseret ble da helt matt! Snakk om slipepasta.. Ble heldigvis bra etter en ny runde med SIP.

 

Tungt oksiderte alu-rails fikk også en runde med orange lc og SIP, før:

IMAG0084.jpg

 

Og etter:

IMAG0083.jpg

 

På denne bilen mistet jeg også min våtslip-jomfrudom; og det gikk bra! Bare positive erfaringer, til tross for mangel på lakkmåler.

Før våtslip (innlastingslist):

d1591b68.jpg

 

50/50 polert etter våtslip:

1c8c85a0.jpg

 

Hele listen polert etter våtslip:

687a768a.jpg

 

Denne listen var i utgangspunktet så ille at ingenting kunne fått den værre enn den var. Har blitt enig med eier at vi skal ha flere runder med fjerning av steinsprut etc på bilen.

Han fikk totalt bakoversveis når han fikk bilen tilbake, og det var morsomt!

 

 

Eiers bedre halvdel har vært uheldig i et parkeringshus. Denne skaden skulle jeg bare prøve å få så bra som mulig, verken jeg eller han hadde store forventninger til dette.

1e73ff17.jpg

 

Langt fra 100%, men bedre:

42854fd3.jpg

 

Førbilde av forskjerm, med div riper og hakk:

IMAG0091.jpg

 

Forsøk på et (dårlig) 50/50 bilde av samme forskjerm:

IMAG0093.jpg

 

Etter at hele bilen var gått over med orange LC og SIP (som avsluttet veldig bra på denne harde lakken med rett teknikk) ble bilen påført Victoria Wax Mayhem og Nanolex Urban/premium. Urban på frontruten, premium på alle andre ruter.

Tok også en innvendig kattevask med støvsuging, vasking av alle ruter, vasking av dashbord og midtkonsoll.

Noen bilder av ferdig bil i morgensolen klokken 0600:

IMAG0108.jpg

IMAG0109.jpg

IMAG0110.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb! Ser flott ut, A6n! -Hva slags papir slipte du med? Telte du "passes" mens du holdt på, hva polerte du over med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gikk fra grå til svart ja, virkelig godt fornøyd både jeg og eier. :)

Brukte 9 mikron papir på sliperondell fra 3m med 3m kontrollspray som lube.

 

Polerte så over med orange cyclo og SIP, så grønn cyclo lite press og SIP. SIP er faktisk utrolig lettanvendelig slik, på denne lakken avsluttet den utrolig bra med lite trykk. Hadde håpt å få på plass en liten ullsak til jeg skulle ta denne, men den ble forsinket.

Jeg trodde helt ærlig ikke at listen skulle bli såå bra, ser jo nesten ut som om jeg bare har smurt på den noe maling..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.