Anbefalte innlegg

Endelig fikk eg vifta til å funke, så mine dagar som Audi-sjåfør kunne begynne igjen. Køyrde frå Sunnmøre til Molde i går kveld og det gikk jo bra. Så skulle eg køyre til skulen i dag. Gikk opp, starta bilen (med minst 10 forsøk pga vanskelig å starte når den er kald) Fikk ikkje bilen til å gå skikkelig på tomgang, så eg berre skrudde den av for å gå ut å skrape ruta. Så satte eg meg inn i bilen igjen og ingenting skjedde når eg vridde om nøkkelen! : bh :

 

Batteriet er nyopplada, så eg har lite for å tru at det er det

Høyrer berre eit lite klikk i dashbordet/tenningslåsen eller rundt der når eg vrir om.

 

Prøve med startkablar? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig fikk eg vifta til å funke, så mine dagar som Audi-sjåfør kunne begynne igjen. Køyrde frå Sunnmøre til Molde i går kveld og det gikk jo bra. Så skulle eg køyre til skulen i dag. Gikk opp, starta bilen (med minst 10 forsøk pga vanskelig å starte når den er kald) Fikk ikkje bilen til å gå skikkelig på tomgang, så eg berre skrudde den av for å gå ut å skrape ruta. Så satte eg meg inn i bilen igjen og ingenting skjedde når eg vridde om nøkkelen! : bh :

 

Batteriet er nyopplada, så eg har lite for å tru at det er det

Høyrer berre eit lite klikk i dashbordet/tenningslåsen eller rundt der når eg vrir om.

 

Prøve med startkablar? : klø :

Høres ut som noe kødd med ladinga! Skjekket dynamoen? Ville tro det er klikking i relè du hører...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som noe kødd med ladinga! Skjekket dynamoen? Ville tro det er klikking i relè du hører...

 

Sjekka dynamoen? Hæ? :P

Ingen mekanikarspire akkurat :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka dynamoen? Hæ? :P

Ingen mekanikarspire akkurat :P

: bh :

Hehe, prøv med startkabler og se om den går... ;) Hvis det fungerer, og bilen ikke går av seg selv etterpå kan det være at dynamoen din ikke fungerer og at den ikke lader som den skal!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skal prøve med startkablar, men det skal vere batteri på bilen... : klø :

Ingen tegn på at det skal vere dårlig. Starta jo "lett" som berre det 1 minutt før den ga seg (viss du ser vekk frå at den stoppa på grunn av at motoren var kald)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være reelet (tror jeg det heter) på starteren som er gåen. Eg hadde det problemet nettopp på min. Den var vanskelig å starte i kulden. Prøvde å starte, men motoren ville ikke starte. Plutselig når eg vrei om tenningen 3. eller 4. gangen sa det bare "klikk". Prøv å hør om det kommer fra starteren. På min var det reelet (den som gjør at tannhjulet på starteren slår inn på svinghjulet) som var gåen. Kan sjekke dette ved å kortslutte mellom reelet og hovedstrømmen til starteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skal prøve med startkablar, men det skal vere batteri på bilen... : klø :

Ingen tegn på at det skal vere dårlig. Starta jo "lett" som berre det 1 minutt før den ga seg (viss du ser vekk frå at den stoppa på grunn av at motoren var kald)

 

Poenget mitt er at det ikke er batteriet som er gåent! Du har trolig tømt det på de ti forsøkene før den startet! Men når dynamoen er gåen, så blir ikke batteriet ladet opp igjen, og den vil heller ikke gå noe særlig...

Skjekk alt som har med tenningen å gjøre, dynamo, coil og tennkabler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget mitt er at det ikke er batteriet som er gåent! Du har trolig tømt det på de ti forsøkene før den startet! Men når dynamoen er gåen, så blir ikke batteriet ladet opp igjen, og den vil heller ikke gå noe særlig...

Skjekk alt som har med tenningen å gjøre, dynamo, coil og tennkabler!

 

Prøvde å starte den når eg kom heim frå skulen i går. gikk fint som f då ;)

Og den starta i dag også. Så då er problemet utsatt ei lita stund :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være reelet (tror jeg det heter) på starteren som er gåen. Eg hadde det problemet nettopp på min. Den var vanskelig å starte i kulden. Prøvde å starte, men motoren ville ikke starte. Plutselig når eg vrei om tenningen 3. eller 4. gangen sa det bare "klikk". Prøv å hør om det kommer fra starteren. På min var det reelet (den som gjør at tannhjulet på starteren slår inn på svinghjulet) som var gåen. Kan sjekke dette ved å kortslutte mellom reelet og hovedstrømmen til starteren.

 

"Innslaget" på starteren heter det..=)

Høres ut som det er det som skjer her...bare å få fatt i byttestarter...Koster ca 1500,-..

Lykke til : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttestarter til 1500?

 

Sjekket akkurat prisen på en fabrikk ny starter... 1450,-

Riktignok ikke original, men det har ikke noe å si...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttestarter til 1500?

 

Sjekket akkurat prisen på en fabrikk ny starter... 1450,-

Riktignok ikke original, men det har ikke noe å si...

 

Ja, stemte bra det da...har også sjekket skjønner du..fikk pris på starter hos Høistad bildeler (bilrekvisita), og det er fabrikk ny uoriginal som du skriver det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er ikkje det snakk om å bruke pengar på ein gong :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å starte den når eg kom heim frå skulen i går. gikk fint som f då ;)

Og den starta i dag også. Så då er problemet utsatt ei lita stund :P

 

Sånn var min og. Virket av og til. Vær forberedt på at den dagen du absolutt må bruke bilen, så "klikker" den igjen. Helst når du står på en øde plass, sent om kvelden, og uten muligheter for å starte på gir (gjett om det skjedde meg?). Så er du advart ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn var min og. Virket av og til. Vær forberedt på at den dagen du absolutt må bruke bilen, så "klikker" den igjen. Helst når du står på en øde plass, sent om kvelden, og uten muligheter for å starte på gir (gjett om det skjedde meg?). Så er du advart ;-)

 

Er fullt klar over det : bråk :

Den har berre eit halvt år igjen å leve, så eg får satse på at det går bra : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn var min og. Virket av og til. Vær forberedt på at den dagen du absolutt må bruke bilen, så "klikker" den igjen. Helst når du står på en øde plass, sent om kvelden, og uten muligheter for å starte på gir (gjett om det skjedde meg?). Så er du advart ;-)

 

ER vel bare å trillstarte den da. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har starter liggende som du kan få for 500,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har starter liggende som du kan få for 500,-

Jo,takk som byr, men er ikkje interessert :nana:

 

I dag når eg skulle køyre heim, fikk eg først ikkje start når eg skulle køyre frå bensinstasjonen : bråk :: flau :

Åpna opp panseret og smelte det ned på igjen og då starta den : ja : Det har vore tilfelle før. Det har eit eller anna med alarmen å gjere (men kva? Den skal vere utkobla for lenge sidan! Men den vil ikkje starte viss eg kjem bort i knappen på fjernkontrollen : rolleyes )

 

Så gikk turen til Sunnmøre...

Merka at bilen begynte å gå litt dårlig. Ville ikkje gå over 3000rpm.

Så kom eg midt inn i ein tunnel (Stordalstunnelen) der bilen SÅKLART måtte gi seg :( Fikk akkurat krabba meg inn på ei lita lomme der. Då gikk ikkje bilen over 500rpm sjølv om kor masse eg trykte på gassen.

Stoppa bilen for så å starte den igjen med ein gong, og då gikk den fint som berre det igjen : eek :

 

Viss nokon har forslag til kva som feilar denne gudsforlatte bilen så sei frå. For min del trur eg historia er over :P Overlater den til fattern som kan bruke den som jobbil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du bør sjekke alle kabler fra dynamo og starter, stor sjangse for at det kan være en feil der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...noe trøbbel jeg hadde med min Audi 80 1.8CC: Forgasserising. Det kan oppstå når forvarminga svikter (Hvis det er forgassermotor på den kjerra di da?)

 

Skyldes enten at forvarmingsslangen rett og slett har ramla av, eller at temperatursensoren som sitter i "gulvet" i luftfilterhuset har lagt på røret. Det siste var tilfellet på min.

 

Poenget er at det blir et trykk- og temperaturfall på innsugningslufta når den passerer forgasseren. Dersom lufta ikke er forvarma vil fuktigheten i lufta da kunne felles ut og fryse til is i forgasseren, og du har forgasserising. Så stopper du, og dermed smelter motorvarmen isen i løpet av kort tid, og vips! bilen starter som et skudd igjen.

 

Men, det er nok noe galt med innslaget ditt også, så om du vil ha den startmotoren kan jeg nok la den gå for 400,- :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.