FK silverline på A4 b6 sedan -- Justering?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et justerbart FK set på en A4 B6\8E Sedan - Hvordan er det å justere disse? klarer en med ti tommeltotter dette ved hjelp av jekk og parkeringsplass?

 

Jeg skal HEVE den litt mer (den subber så mye.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går helt fint og justere disse,men pass på og spyl godt og smør etterpå med f.eks wd40 før du begynner..

Er trangt bak,men det går litt og litt...

 

Fora, bør du egt sette på en fjærklemme før du justerer opp høyden.

Grunnen til dette,er at muttern fort kan kile seg fast hvis du prøver og heve den med spenn på fjæra!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, høres helt kurrant ut :) Takk for infoen!

 

Er det btw noe referanse punkt så jeg får det likt på begge sider? eller må jeg bare ta det på øyemål?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommestokk - mål fra der mutteren er og ned til der gjengene slutter f.eks, og ta de samme målene på andre siden;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekk, justeringsnøkler til settet, skivelære (eller tommestokk) og WD-40 eller noe lignende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

støttebukker må du ha.. det kan bli mye vold involvert i å komprimere fjøra. Bilen bør vere sikret med mer en en jekk..

 

Har kuttet av 2-3 cm på min justeringsnøkkel for å klare mer en noen cm i slengen med nøkkelen.. du skjønner sikkert når du begynner.. Løyste og locary bak.. men kun ene siden. Torx 25. Da på avant..

 

Høyden måles på gjengene.. Lykke til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved heving/senking av bil endres hjulstillings verdiene og vil da føre til feil dekkslitasje så anbefaler å ta en firehjulskontrol etter justering hvis du ikke har så god råd at du kan kjøpe dekk like ofte som du drar til frisøren ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved heving/senking av bil endres hjulstillings verdiene og vil da føre til feil dekkslitasje så anbefaler å ta en firehjulskontrol etter justering hvis du ikke har så god råd at du kan kjøpe dekk like ofte som du drar til frisøren ;)

 

tja, jeg drar hos frisøren max en gang i året så for min del går det bra :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Messer kun med spissinga når du gjør det der, så i teorien skulle du i allefall få like mye ekstra slitasje på begge sider i allefall. Om det er noe til trøst da ;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.