Anbefalte innlegg

ja, "stoppspjeldet" er vel en del av selve egr ventilen, iallefall på 1,9tdi PD

 

Ikke på disse motorene, de er delt opp.. Manifold-EGR-Spjeld :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har nå gått nesten 62000 km og blir 5 år i mai! Fyller ikke olje mellom skiftene, bytter longlife olje hver 10000 km (antar oljenivå er på MIN da) i tillegg til service. Det ble byttet en vakumslange etter 2-3000 km som ikke var montert riktig. Byttet en glødeplugg på 60000 km. service. Mobilitetsgaranti! Det er det hele :)

 

Når det gjelder A6`n med problemer, er det ettermontert hengerfeste ? Hva med eierhistorikk og servicehistorikk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min far hadde også en A6 2.0TDI som ble kjøpt ny, som brukte MYE olje. (Lover bra når det fulgte med en oljekanne ved klargjøring, med beskjed om å etterfylle jevnlig..)

 

Mener det gikk med ca halv liter pr mnd, bilen ble kjørt ca 20.000 i året..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør det på alle nye biler, har du hørt om "mer salg" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er foresten mye olje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er i hvertfall ikke mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har min far sin a6 vært å fått lakkert alle 4 dører samt lagt på beskyttelse på kanaler. dette fikk han dekket på garanti. det han IKKE fikk dekket var sinkslipp på bakluke og begge bakskjermer : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før helga fikk jeg feilkode på min EGR ventil, bilen har nå gått 79364 km. Selv om bilen er noen år nå så er jeg litt skuffet da bilen nesten aldri har vært brukt på småkjøring i nærområdet og heller ikke daglig arbeidskjøring. Trodde det var småkjøring som tok livet av EGR og gasspjeld. Når jeg er ute så kjører jeg ex 500 - 600 km i slengen på ei helg. Vi får se hva som må byttes, håper det holder med EGR .... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De egr ventilene er rævva, uavhengig av kjøremønster:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta EGR med nye pakninger, kjørte 40 km etterpå og det funker kjempebra. Det var olje i kontakta og en del sot i selve enheten. Har ikke bytta gasspjeld. Kjøpte EGR fra "Mekonomen", levert i VDO eske med innhold merket VAG ..... Håper dette går leeenge nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sidet det ble snakket litt om oljeforbruk kan jeg si litt om min 3.0tdi som i hvert fall imponerte meg;

Ikke brukt noe olje siden sist service (23000km), og etter å ha kjørt 1000km peilet jeg oljen bare for å sjekke nivået etter oljebyttet - jeg ble mildt sagt meget overasket da det ikke var antydning til sort olje, den var umulig å se på peilepinnen bortsett fra at det glinset litt, og på papiret jeg tørket av med ble det bare vått og ikke antydning til farge. Og kickeren; bilen er kjørt 208000km. Holder seg tydeligvis godt disse motorene! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter olje på hver 10000 km, etterfyller ikke mellom skiftene. 3,0 TDI frister og blir min neste bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.