#26 Skrevet April 13, 2011 ja, "stoppspjeldet" er vel en del av selve egr ventilen, iallefall på 1,9tdi PD Ikke på disse motorene, de er delt opp.. Manifold-EGR-Spjeld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 13, 2011 Min har nå gått nesten 62000 km og blir 5 år i mai! Fyller ikke olje mellom skiftene, bytter longlife olje hver 10000 km (antar oljenivå er på MIN da) i tillegg til service. Det ble byttet en vakumslange etter 2-3000 km som ikke var montert riktig. Byttet en glødeplugg på 60000 km. service. Mobilitetsgaranti! Det er det hele Når det gjelder A6`n med problemer, er det ettermontert hengerfeste ? Hva med eierhistorikk og servicehistorikk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 15, 2011 Min far hadde også en A6 2.0TDI som ble kjøpt ny, som brukte MYE olje. (Lover bra når det fulgte med en oljekanne ved klargjøring, med beskjed om å etterfylle jevnlig..) Mener det gikk med ca halv liter pr mnd, bilen ble kjørt ca 20.000 i året.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 15, 2011 Det gjør det på alle nye biler, har du hørt om "mer salg" ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 15, 2011 Hva er foresten mye olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 15, 2011 Det er i hvertfall ikke mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 11, 2011 da har min far sin a6 vært å fått lakkert alle 4 dører samt lagt på beskyttelse på kanaler. dette fikk han dekket på garanti. det han IKKE fikk dekket var sinkslipp på bakluke og begge bakskjermer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 12, 2013 Før helga fikk jeg feilkode på min EGR ventil, bilen har nå gått 79364 km. Selv om bilen er noen år nå så er jeg litt skuffet da bilen nesten aldri har vært brukt på småkjøring i nærområdet og heller ikke daglig arbeidskjøring. Trodde det var småkjøring som tok livet av EGR og gasspjeld. Når jeg er ute så kjører jeg ex 500 - 600 km i slengen på ei helg. Vi får se hva som må byttes, håper det holder med EGR .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 12, 2013 De egr ventilene er rævva, uavhengig av kjøremønster:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 15, 2013 Bytta EGR med nye pakninger, kjørte 40 km etterpå og det funker kjempebra. Det var olje i kontakta og en del sot i selve enheten. Har ikke bytta gasspjeld. Kjøpte EGR fra "Mekonomen", levert i VDO eske med innhold merket VAG ..... Håper dette går leeenge nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 16, 2013 Sidet det ble snakket litt om oljeforbruk kan jeg si litt om min 3.0tdi som i hvert fall imponerte meg; Ikke brukt noe olje siden sist service (23000km), og etter å ha kjørt 1000km peilet jeg oljen bare for å sjekke nivået etter oljebyttet - jeg ble mildt sagt meget overasket da det ikke var antydning til sort olje, den var umulig å se på peilepinnen bortsett fra at det glinset litt, og på papiret jeg tørket av med ble det bare vått og ikke antydning til farge. Og kickeren; bilen er kjørt 208000km. Holder seg tydeligvis godt disse motorene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 16, 2013 Bytter olje på hver 10000 km, etterfyller ikke mellom skiftene. 3,0 TDI frister og blir min neste bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...