Grunner til at bensinpumpa ikke går? Defekt pumpe var årsaken!

Anbefalte innlegg

E tok av dekslet på rele til bumpa.Er en "bryter" på releet som e trykte inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E tok av dekslet på rele til bumpa.Er en "bryter" på releet som e trykte inn.

 

 

Kan selvfølgelig prøve dette, forteller deg om det er noe galt med besinpumpa eller ikke. Blir som å koble 12V rett på pumpa (for testa kabelen i tillegg) Relet kan være gåent for det, som oftest hjelpespolen som skal trekke som er brent, får du satt spenning på den tester man relet og pumpa samtidig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kobla på batteri på pumpa nå. Men vil bare forsikre meg om det er riktig, og hva de to midterste ledningene er.

 

eeeees.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye mulig tankmåleren som bruker de 2 tynne ledningene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men pluss og minus er gjort riktig? Isåfall, må jeg ha ny pumpe!...

 

En annen ting jeg lurer på, er hvorfor jeg ikke fikk målt noe spenning på kontakten til pumpa...

Er det slik at bilen må ha startet før det kommer strøm til den? Tenningspunkt, et eller annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluss og minus er riktig ja. Når du vrir på teningen skal det være spenning 1-3sek på pumpa. Så stopper den og starter ikke igjen før du vrir over for å startet motor`n. Er i allefall slik på både s2 og s6 min: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men pluss og minus er gjort riktig? Isåfall, må jeg ha ny pumpe!...

 

En annen ting jeg lurer på, er hvorfor jeg ikke fikk målt noe spenning på kontakten til pumpa...

Er det slik at bilen må ha startet før det kommer strøm til den? Tenningspunkt, et eller annet?

 

Er nok riktig som Christoffer sier eller så ville den vart i en uke. :) Men skjønner ikke helt, du nevnte at du hadde koblet ifra batteriet på et sitat her(har du koblet direkte ifra batteriet og rett på pumpa vill den ikke stoppe for noe, og dette bør ikke gjøres for lenge, da det skader pumpen.) Visst den ikke går etter å fått direkte spenning på seg, så er det heller ingen tvil lenger. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går ikke pumpa med direkte 12v er den værtfall deffekt og du har nok problemet ditt der:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluss og minus er riktig ja. Når du vrir på teningen skal det være spenning 1-3sek på pumpa. Så stopper den og starter ikke igjen før du vrir over for å startet motor`n. Er i allefall slik på både s2 og s6 min: vinke :

 

Det jeg undrer meg over, er at det aldri kom noe spenning i det hele tatt fram til kontakten på pumpa når jeg prøvde igår...

 

Får satse på at pumpa er synderen her da. For skjedde ingenting når jeg prøvde spenning direkte på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går ikke pumpa med direkte 12v er den værtfall deffekt og du har nok problemet ditt der:-)

 

Håper bare det ikke er mer enn pumpa! :D Og håper at det var pumpa som ga EPC i dasjen og...

Finner ikke noen infromasjon om akkurat det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst den ikke går etter å fått direkte spenning på seg, så er det heller ingen tvil lenger. ;)

 

Nei, er sikkert ikke det da nei. Takk for all hjelp. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får satse på at pumpa er synderen her da. For skjedde ingenting når jeg prøvde spenning direkte på.

 

Er virkelig ikke sikker på hva du har gjort?? Virker som du har prøvd med spenning direkte på pumpa (og det er greit da er pumpa død) Men

 

Det jeg undrer meg over, er at det aldri kom noe spenning i det hele tatt fram til kontakten på pumpa når jeg prøvde igår...

 

denne er jeg ikke helt sikker på hvor du har koblet deg inn, og hvorfor du ikke får spenning fram til pumpa. (Kan være ledningsbrudd/vakkel i tillegg. (men det er tvilsomt, at du har fått to slike feil samtidig, bestill ny pumpe, så ordner det seg nok. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat av meg som kom, og tok ut batteriet fra sin bil, da mitt er blitt litt tappet etter all filinga i det siste. Så tok strømledninger fra batteriet, og rett på pumpa for å sjekke.

Ikke så mye som antydning til lyd, så jeg får virkelig håpe det er bare å kjøpe ny pumpe.

Er jo ikke så forbaska dyr med litt rabatter her og der. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok pumpen ja.. ingen tvil om det da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta pumpe, bilen fyrte på forste forsøk! :): smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt ordner seg for snille gutter:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D Bare synd jeg begynte å knote med helt andre ting først. :D

EPC forsvinner forresten når bilen har startet. Men, airbaglampa lyser plutselig nå. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

få slettet den med vag kom og se om den blir borte. vist du har gått tom for strøm og fikla litt her og der er det en feil som bare kan ha dukket opp.

 

ang hvor du begynte og feilsøke er det litt i feil ende du begynte spør du meg:-) jeg begynner altid med og sjekke gnist og bensin for og se hva som er feil og tar det derfra. får den feks ikke bensin som i ditt tilfelle begynner du med pumpa og jobber deg innover og ikke begynner i motsatt ende:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har definitivt lært ja.

Fikk jo greie på en hel del ting så litt etter hvert mens jeg prøvde å fikse den.

Men, jeg synes det er vanvittig teit at bensinpumpa ikke utløser feilmelding.

Spesielt siden det er et jævlig vanlig problem på Audi. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanlig problem ja så hvorfor ikke sjekke den først:-)

 

enig med deg at det er teit att den ikke dukker opp i vag com men er mye som ikke kommer opp der. vag com er bare en pekepin på hva som kan være galt og man skal ikke bytte alt som dukker opp der. luftlekasje feks kan komme opp som lambda feil og da hjelper det lite og bytte lambda:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.