#1 Skrevet Mai 22, 2010 Har ett sett med dekk og felg til overs fra min Audi a3 sb. Kan disse brukes på caddy 2010 mod? 205/55R16 med et45 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2010 Det skal passe rett på det da. ET er også helt greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2010 Ok. Så rullekrets osv er innenfor kravene i forhold til originalt som er 195, 15". husker ikke dekkprofilen, men kan det stemme med 65? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2010 Sikker på det ikke er 185/65-15? Mener å huske det var det på min. Men rulleomkrets skal også være grei mener jeg. Men det dukker nok opp noen eksperter her som vet det helt sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2010 såvidt jeg vet er bolsirkelen annerledes. 5x100 på caddy bluemotion ihvertfall og 5x112 på A3 sb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2010 Passer rett på. Rulleomkretsen er også helt perfekt. Avvik på -0.4% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 22, 2010 Fikk montert felgene i ettermiddag, passet perfekt! Har ikke gått opp mer enn fra 15 til 16" men synes det ser mye bedre ut:) Mulig det må en balansering til, opplevde ingen risting, men synes den drog litt til høyre enkelte ganger. Men dette kan være sporing pga breiere dekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2010 Noen som vet hvor mange bar jeg bør ha i dekka? (205/55-16) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 23, 2010 Hva er oppgitt lufttrykk med originaldimensjon? Det er såpass liten forskjell og 205/55 er ikke akkurat veeeldig lavt, så det kan godt hende du ikke trenger å gå noe særlig over det som er med originaldimensjon. Skal jeg gjette vil jeg tro 2,3-2,4 bar både foran og bak er greit. Er originalt på en Caddy "varebildekk"? I så fall er det mer riktig å bruke lufttrykk som en personbil med samme vekt og dekkdimensjon når du har personbildekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 23, 2010 Ok. Vil den nye dekkdimensjonen påvirke lasteevnen på bilen på noen måte? Fyller ofte mye materialer i varerommet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 23, 2010 Det kommer an på lasteindex på både felger og dekk. Det står i vognkortet hva som kreves. Er du over det, så har det ingenting å si. Er du under så er det ikke godkjent å kjøre med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 23, 2010 Har ikke vognkortet tilgjengelig her og nå, noen som vet hva lasteindexen er på felger å dekk på caddy 2010 modell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 23, 2010 (endret) Fant noe svar her selv. Min. LI forran 91 og Min. LI bak 91. Totalforaksellast 1065, total bakaksellast 1230. Dekket som står på nå har 91W. Klikket meg inn på mekonomen med reg nr, da kom 205/55R16 opp som ett av totalt 3 dekkalternativer til min bil. Regner med at dimensjonen da er lovlig og tåler bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 23, 2010 Fant noe svar her selv. Min. LI forran 91 og Min. LI bak 91. Totalforaksellast 1065, total bakaksellast 1230. Dekket som står på nå har 91W. Klikket meg inn på mekonomen med reg nr, da kom 205/55R16 opp som ett av totalt 3 dekkalternativer til min bil. Regner med at dimensjonen da er lovlig og tåler bilen? Dimensjonen har bare noe å si for rulleomkretsen. Det vil si at du har omtrent samme rulleomkrets som originalt. Lasteindex må også være høy nok, da det er denne som avgjør om du kan kjøre den tillatte totalvekten på bilen uten at dekkene blir overbelastet. Men det ser jo ut til at du har dette i orden også så da er det ingen fare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 23, 2010 Da trenger jeg altså ikke ta noe mer hensyn når jeg fyller bilen med materialer, i forhold til før når jeg kjørte på 195/65R15 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 23, 2010 Nei, ingen forskjell. Med de akselvektene der har du ikke høyere tillatt akselvekt enn f.eks. en A6 uansett. I tillegg er det lovlig, så det er bare å laste og å kjøre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 25, 2010 Merker at bilen trekker litt til høyre når jeg kjører på rette strekninger. Hva kan dette komme av? Er ikke mye, men nok til at det allerede har blitt ett irritasjonsmoment Var ikke slik på vinterdekka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 25, 2010 Kan være at du har fått litt breiere dekk eller så kan det jo rett å slett være dekka! Hvilke dekkmerke er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 25, 2010 Det er breiere dekk ja, gikk fra 195/65R15 til 205/55R16. Pirelli P7 er dekkmerke. Sporing er jo ingen ukjent ting, men synes at bilen trekker til høyre ved nyere veier også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 25, 2010 Som oftest vil de fleste biler trekke svakt til høyre når alt er i orden siden veibanen er høyere på venstre enn høyre side av ens eget kjørefelt. De egenskapene forsterkes med større hjul/bredere dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 25, 2010 Ok. Så det er ikke noe å gjøre med dette da? Merker ikke noe trekking på Audien min. Der kjører jeg 225/45-17, burde vel merka det bedre på større hjul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...