Elektrisk feil instrument vr6

Anbefalte innlegg

Hei etter som det er en del her inne som har fordypet seg i vr6 så håper jeg noen kan hjelpe meg.

Når jeg skrur av tenninga mister instrumentet mitt strømmen, det vil si at ingenting lagrer seg i kjøre komputeren og klokka begynner alltid igjen på 12 når man vrir om tenninga igjen.

Har støttet meg til bently manualen, men ingen av de elektriske skjema viser at hvor den får terminal 30 Batteri positiv spenning B+. Men når man ser i kapitlet instrumenter, så kan man se at i kontakten til instrumentet skal det være terminal 30 Batteri positiv spenning B+ i pinne 11.

Målt gjennom kabel fra instrument til sikrings boks og det er ingen brudd, men det mangler strøm på pinnen i sikringsboksen. Noen som vet hvor den spenninga i sikrings boksen kommer fra, ser for meg at kan være brudd her et sted eller kontakt som har løsnet, men vet ikke helt hva som tilfører denne spenninga.

Alt annet i bilen funker og hovedstrømmen er tilkoblet. Det som ikke er koblet til er masse små kontakter. Mistenker kan være en av disse som skulle vært på plass. Tror heller ikke tennings låsen har noe med dette heller, gi og med alt er normalt med tenninga på.

Håper noen har noen tips som sparer meg for å plukke ned sikkrings boksen å begynne å måle.

Vil nødig plukke av alle kontakter og måle gjennomgangen i sikrings boksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.