Anbefalte innlegg

Hei

 

Har noen riper i lakken på størrelse med en 200-lapp og lurer på om det er noen smart måte å fikse disse på som ikke koster så mye. Tenker å bytte bil over sommeren og har ikke veldig lyst å investere for mye i lakkering. Alle tips er velkomne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nøyaktig samme problemet å det er vanskelig / umulig å fikse uten å måtte lakke hele delen / skjermen på nytt pga farge forskjell... =/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo høre med micropaint avd Stavanger/Sola.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, Micropaint fikser sånne ting. Vet ikke hvor holdbart det er, men de har holdt på en stund og utvider, så det må jo holde mål. De lakkerer bare området som er nødvendig, og bruker en spesiell metode for å få lakken til å "smelte sammen" med resten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Last opp et bilde av skaden så kanskje jeg kan komme med tips, polering kan fjerne de fleste riper sålenge det ikke er for dypt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ripene er litt dype til å poleres bort, men kan laste opp noen bilder i morgen.

 

Skal høre med micropaint for å få et prisoverslag også

 

Edit: Skulle ha 2000kr pr ripe hos micropaint (pussing, sparkling og lakking) er det dyrt?

 

Edit2: Bilder

 

web.jpg?ver=12747955760001

web.jpg?ver=12747957810001

Vet ikke om det ser tydeligere ut her:

web.jpg?ver=12747956320001

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det øverste der kan du nok få rubbet bort en del med maskin, men flere steder er det jo gått gjennom til plasten, så det går jo ikke bort :-) Det nederste vil du sikkert også kunne få bort mye av det unntatt det sorte, som er plasten på fangeren. Tror jeg først ville fått noen proffe til å gjort det, og så brukt lakkstift på resten, siden det ikke er større. Mener du at Micropaint skal ha 2x2.000,- for dette?

Jeg fikk noen heftige riper på bakfangeren på min forrige, sorte Passat. En på Flisekompaniet som stod inntil bilen mens han losset inn fliser. Han hadde fullt av størknet fugemasse på buksa. Trodde aldri i livet at de skulle klare å rubbe bort det, men Star Motor i Sandvika mente de skulle få det nesten 100%. Jeg er svært pirkete, men det ble faktisk utrolig bra, selv om jeg tydelig kunne kjenne mange av ripene med fingeren. Men man skal vite hva man driver med, så man ikke går gjennom klarlakken, det er jo denne man i prinsippet "pusser" ned...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For den prisen kan du vel få hele fangeren lakkert om du finner noen som tar det på kveldtid?

 

Tror du kan glemme å få det der strøkent med polering iallefall, ser alt for dypt ut.

 

Dessuten er jo plastlisten skadet også, er ikke mye å gjøre med den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville også lakkert den, jeg betalte 1800,. eks mva for lakkering av bakfangeren min ifjor. Det du eventuelt kan gjøre er å pusse vekk de skarpe kantene på lakken, fylle de igjen med lakk og få en som er flink med våtslipepapir og polermaskin til å ta det for deg, da blir det nærmere 90% og så og si nesten usynlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

støtter opp om den, fjern fangern å få den lakkert i sin helhet. Blir adskillig billigere og som nytt!

Plastlista der kosten neppe særlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.