INFO: Program for Hovedtreff Våler 5. & 6. Juni

Anbefalte innlegg

Usj, tror jeg skal holde meg til kjøring på vacn-treffet, og heller holde bilen i garasjen på gatebil ja.. :P hørt det er mye rar kjøring der.

Så gleder meg til dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banekjøring er underlagt veitrafikkloven og man må ha skilter, men forsikringen gjelder ikke?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg synes også det er merkelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det regnes i prinsippet som ferdighetskjøring og i teorien er det mange forsikringer som dekker dette, men det må hver og en sjekke med sitt eget forsikringsselskap. Hvis de greier å sannsynligjøre at du har kjørt fortere enn 80 km/t så må du uansett regne med en avkortning på erstatningen om du skulle være uheldig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. ja.

men er dett noe ledelsen evt kunne søkt omå fått til dette?, i og med at her er mange lisensierte biler i klubben? evt at vi stiller i et eget heat?

kan nesten ikkje kjøre fra ålesund til våler for og satse på å få kjøre utpå.

mvh

Dette har klubben mast på Vålerbanen om å få lov til de siste 10 årene, men de har fortsatt opprettholdt de samme reglene de har hatt i alle år: De tillater ikke biler som ikke er gateregistrert på arrangementer utenom NBF.

Forøvrig viser jeg til det jeg skrev om dette i første post - innimellom har de gjort enkelte unntak på stedet.

Så hvis noen vil fortsette denne diskusjonen med baneeieren må de gjerne ta kontakt med dem

http://www.vaalerbanen.no/

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En LITEN endring i premieringen/antall premier på årets hovedtreff i forhold til det Håkon listet opp.

Premieringen blir som følger:

Premiering Hovedtreff 2010:

Beste Audi

Beste VW

Top 10 VW

Top 10 Audi

Longest distance

Beste Lakk

Beste interiør/stereo

Beste felg

Beste innovasjon

Beste Classic

Top 3 Classic

Som nevnt litt lengre opp her så er det flere grunner til at vi nå prøver å premiere som dette.

1: Gjøre det gjevere å få pokal på hovedtreffet da det ikke blir like lett som før.

2: Det Vil spare klubben for noen kroner da det blir endel færre premier.

3: Premieutdelingen vil bli lettere/raskere å gjennomføre.

4: Bedre forutsigbarhet med tanke på innkjøp av premier. Nå vet vi at alle premiene vil bli delt ut, men før så satte klubben som oftest igjen emd premier da det ikke alltid var biler nok til å sørge for full premiering i en klasse. Således så slipper vi også jobben med retur etc av premier.

Styret håper alle er villige til å gi dette et forsøk og stiller med åpent sinn til årets hovedtreff så vil vi ta en evaluering etter treffet og selvfølgelig ta med oss alle tilbakemeldingene som måtte komme fra medlemene etter at treffet er gjennomført i denne evalueringen.

Ørjan :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er gatebil underlagt NBF, eller bare betaler de noe sinnsykt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er gatebil underlagt NBF, eller bare betaler de noe sinnsykt?

Om jeg ikke husker feil så har Våler banen/ Norsk Trafikksenter x-antall dager pr år som de har fritak fra/ høyere dB grense og Gatebil nyter vell godt av dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var det støyen ble målt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang premiering av utstilling er det på de treffene jeg har vært på, bare ropt opp utstillernummer og navn på eier..

I mange tilfeller har jeg ikke skjønt hvilke biler som har fått premie.

Hva med å gjøre slik vi gjør på Valdres treffet og fått eier til å kjøre opp bilen for å motta pokal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang premiering av utstilling er det på de treffene jeg har vært på, bare ropt opp utstillernummer og navn på eier..

I mange tilfeller har jeg ikke skjønt hvilke biler som har fått premie.

Hva med å gjøre slik vi gjør på Valdres treffet og fått eier til å kjøre opp bilen for å motta pokal?

Det er allerede diskutert og vi ser på muligheten til å også få til dette på hovedtreffet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve meg på VACS i år. Men ser ikke at dette er satt opp i timelistene? Når blir dette kjørt? Må man betale for full dag på banen for å kjøre de 2 rundene VACS varer eller er det andre summer for å bare delta på VACS?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve meg på VACS i år. Men ser ikke at dette er satt opp i timelistene? Når blir dette kjørt? Må man betale for full dag på banen for å kjøre de 2 rundene VACS varer eller er det andre summer for å bare delta på VACS?

Står i første innlegget at VACCS er under planlegging og at timeplanen rundt dette annonseres på treffet ;)

Skal du kjøre VACCS så må du også løse billett for banekjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i første innlegget at VACCS er under planlegging og at timeplanen rundt dette annonseres på treffet ;)

Skal du kjøre VACCS så må du også løse billett for banekjøring.

Jepp ser det står i første post. Men der står det at tidene kommer. Derfor jeg lurte på om dere hadde kommet noe lenger. Om eks det er lørdag eller søndag?

Løse billett for banekjøring er oppfattet;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp ser det står i første post. Men der står det at tidene kommer. Derfor jeg lurte på om dere hadde kommet noe lenger. Om eks det er lørdag eller søndag?

Løse billett for banekjøring er oppfattet;)

Står at tiden blir annonsert på treffet:

- PH+JA Tærud, Vidar Gustavsen, Hans Frisak m.fl er i gang med

organisering av VACCS, tidspunkt for dette blir annonsert på treffet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I fjor "fikk" vi 100db, derfor kom det en del værsting biler. Forhandlerprøveskilt var da lov, dersom man hadde bekreftelse på dekningsomfanget. Kanskje Vålerbanen godkjenner dette nå også, men det er opp til dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal kjøres VACCS, men ikke helt enige med oss selv når det skal gjøres. Her vil det da bli mulighet for å innløse engangslisens med forsikring. Men dette er begrenset, så da er det førstmann til mølla. Regner med det vil bli samme pris for å delta på VACCS som å delta på banekjøring. Må vel uansett trene litt før man skal kjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres fornuftig ut det;)

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor vasker folk bilene sine til treffet? Er vel en km med vaskekø inne på Vålerbanen (hvis den ordningen med vaskeplass fortsatt finnes?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shell ligger jo rett borti gata med 2 eller er det 3 selvask stasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står at tiden blir annonsert på treffet:

- PH+JA Tærud, Vidar Gustavsen, Hans Frisak m.fl er i gang med

organisering av VACCS, tidspunkt for dette blir annonsert på treffet.

Vi regner med at vi kjører VACCS på lørdag etter lunch.

Eksakt tidspunkt vil bli annonsert på treffet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shell ligger jo rett borti gata med 2 eller er det 3 selvask stasjoner.

oki, har som sagt ikke vært på Våler siden det ble arrangert der for første gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, har som sagt ikke vært på Våler siden det ble arrangert der for første gang..

Ellers så er det jo flere muligheter noen km lenger unna også, både ved Elverum (blant annet en Statoil med selvvask) og selvvaskstasjon ved Flisa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det noen plass hva VACCS er for noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort fortalt: Kjøring på tid. En og en bil. Inndelt i klasser etter vekt/effekt-forhold.

"Volkswagen Audi Clubsport Cup Scandinavia" tror jeg skulle bli ca riktig. Tidligere om årene ble denne cupen kjørt også med den Svenske Audi-klubben. Dne var fraværende noen år pga juridisk problematikk rundt slik kjøring i Norge, men f.o.m. i fjor var dte mulig å få kjøpt dagslisenser via NBF for dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.