INFO: Program for Hovedtreff Våler 5. & 6. Juni

Anbefalte innlegg

Campen er åpen fredag ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vel også tildels blitt gjort på Våler tidligere år.

 

Det stemmer. Og siden jeg var utstillingsansvarlig noen år, så kan jeg jo si litt om dette.

Grunnen til at klasseinndelingene var sånn på hovedtreffet var nettopp fordi det var et hovedtreff.

Vår intensjon da var at det skulle være litt ekstra stas å stille ut også. Mange synes det er mye mere gjevt å få en 1., 2. eller 3. premie i stedet for en Topp 5-premie (eller det var i hvertfall tilbakemeldingene vi fikk), så derfor ble det gjort sånn. På Rudskogen ble det brukt Topp 15.

Men det skal sies at det har blitt prøvd mange forskjellige typer av både klasser og bedømming opp gjennom årene, og uansett hvordan man gjør det så blir ikke alle fornøyd.

Det vi gjorde i de klassene det ikke var så mange biler i (for det er komplett umulig å si på forhånd hvilke klasser det blir mye biler i), var å overlate til dommerne om det var mange nok og bra nok biler til å dele ut tre premier i hver klasse. Det skulle ikke deles ut premier til mer enn maks en tredjedel av bilene i en klasse.

Så var det 3 biler i en klasse så ble det maks delt ut en premie. Var det 9 biler i klassen ble det delt ut 3 premier, hvis dommerne mente at det var 3 av bilene som var bra nok for en premie.

Var det bare en bil i en klasse måtte den være veldig bra for at den skulle få en premie.

 

Det var litt om hvordan vi tenkte, men det er jo helt opp til de som arrangerer treff å bestemme hvordan det skal gjøres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort forklaring til utstillingsklassene: Iflg mange av de som var involvert som arrangører, deltagere og tilskuere på Hadelandstreffet kom det mange positive tilbakemeldinger på klasseinndelingene der. Lignende inndelinger har klubben hatt på enkelte mindre treff/lokallagstreff opp gjennom årene.

 

Denne gangen ble det besluttet å forsøke denne inndelingen også på et hovedtreff, så får vi se hvordan det blir. Den tidligere inndelingen fungerte fint, for all del og en evaluering av de forskjellige løsningene blir gjort i etterkant.

 

Den inndelingen som forsøkes nå vil resultere i litt færre premier, som selvfølgelig noen sikkert vil føle er dumt, mens andre igjen vil juble, sånn er det med det meste når det berører så mange mennesker.

 

For å trekke frem noen av fordelene vi la vekt på ved valg av denne løsningen er at færre premieringer bl.a. gjør det litt gjevere å vinne, litt enklere og administrere for jury og arrangør, premieutdelingen tar litt kortere tid så flere opprettholder interessen under selve utdelingen.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som også er en utfordring med å fininndele i klasser er i tillegg til at det er få biler i enkelte klasser at det stiller biler som egentlig ikke har noe som helst annet til felles enn modell. En dønn original og strøken Audi 100 fra 1990 hører strengt tatt ikke hjemme i samme klasse som en 2010 A6 med 20" felger og masse andre modifikasjoner sånn jeg ser det, og slike problemstillinger vil man stadig møte på uansett i alle klasser. Da er det egentlig mye enklere og bedre sånn jeg ihvertfall ser det å ta en fellesvurdering på tvers av alt hvor man bare skiller på VW og Audi samt enkelte spesialkategorier, i tillegg slipper man "premieinflasjon" sånn det ved en del tilfeller har vært i klasser med få biler som stiller.

 

Det er umulig å gjøre alle fornøyd, jeg har ihvertfall tro på denne løsning, men som Thomas Wathne sier, dette prøver vi denne gangen, så ser vi om/hvordan det bør/må justeres til senere. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ikke holdt noe førermøte nr. 2 på lørdag, for eventuelle etternølere?

 

Etternølere kan melde seg i påslippet i pit'en, så ordner vi det der.

 

Skulle det være så mange at det er behov for et eget møte så forsøker vi å holde det utpå dagen. Klokkeslett vil man da få opplyst ved sekretariatet eller i påslippet. Blir det fungerende speaker-system der så annonserer vi det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ikke holdt noe førermøte nr. 2 på lørdag, for eventuelle etternølere?

 

Det er ikke helt avklart ennå, men sent ankomne kan uansett som vanlig få innføring av instruktørene/de som arrangerer banekjøringen utover dagen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare skyte inn ett innspill ang utstillingspremieringen.

Ser på det som positivt at det "kuttes" i antall pokaler, da det er litt mer stas å eventuelt få med seg en pokal hjem.

Men jeg synes det er fryktelig synd at "People's Choice" pokalen er borte.

Dette er etter mitt skjønn en pokal som står ganske høyt, siden det er folkemassen som sier sin mening og ikke den lille gruppen med dommere (som alle har hver sin mening om hva som er fint og ikke).

 

Regner ikke med noen endring, men måtte bare komme med meningen min :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare skyte inn ett innspill ang utstillingspremieringen.

Ser på det som positivt at det "kuttes" i antall pokaler, da det er litt mer stas å eventuelt få med seg en pokal hjem.

Men jeg synes det er fryktelig synd at "People's Choice" pokalen er borte.

Dette er etter mitt skjønn en pokal som står ganske høyt, siden det er folkemassen som sier sin mening og ikke den lille gruppen med dommere (som alle har hver sin mening om hva som er fint og ikke).

 

Regner ikke med noen endring, men måtte bare komme med meningen min :)

 

People's Choice er vel den mest meningsløse pokalen å ha på et slikt treff, det har jo visst seg gang på gang at den ingen problemer å kuppe. Rudskogen i fjor var jo et eksempel på det, samme med Drammens-treffet i fjor.

 

Jaggu bra vi i alle fall ikke har sms-avstemning som i fjor... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med Håkon her! Den sms stemminga der noen skrev på facebook siden sin at venner måtte semme på de gikk vel ikke helt etter planen :D

 

Skulle vi hatt peoples choise hadde det vært bedre om alle utsillerne hadde stemt på beste bil evnt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jo ikke jeg hvordan denne er "praktisert" tidligere. Men ja - en peoples choice kan "kuppes" om man ønsker det.

Men hvis man hadde en ordning som Ola foreslår her, hadde det vært noe annet. Skulle selvfølgelig undersøkes, slik at man ikke stemmer på egen bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er en del biler som ønsker ett "Gentlemans" heat er nok ikke dette noen umulighet. Vi gjorde dette i Funesdalen og det fungerte fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det lov å kjøre på banen med Stålprøveskilt fra en forhandler?

ser det står at prøveskilt ikke er tilatt, men tenkte det kanskje fungerer som i BMW klubben hvor vi får lov å kjøre om vi har stålprøveskilt.

engangsprøveskilt fra BT er ikke tilatt i BMW klubben.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med Db krav og vognlisens?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det lov å kjøre på banen med Stålprøveskilt fra en forhandler?

ser det står at prøveskilt ikke er tilatt, men tenkte det kanskje fungerer som i BMW klubben hvor vi får lov å kjøre om vi har stålprøveskilt.

engangsprøveskilt fra BT er ikke tilatt i BMW klubben.

 

Mvh

 

Prøveskilt er prøveskilt. Skulle ikke være så vanskelig det ?

 

Det er ikke opp til de enkelte klubbene, men hva baneeieren krever.

 

Hadde det vært opp til oss hadde alle alle biler i teknisk god stand fått kjøre, men vi bare leier og ikke eier. Har du hvite/grønne skilt på bilen blir det ikke problemer.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med Db krav og vognlisens?

 

90 db og hvite/grønne skilt.

 

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså ingen biler med hastighets lisens . (racing) ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, vårt arrangement er pr. definisjon underlagt vegtrafikkloven, og således må alle biler som kjører på banen være registrert. Uregistrerte, lisensierte biler har derfor ikke tillatelse til å kjøre under disse kravene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. nye regler da i år? husker bare fra i fjor at maurangsnes kjørte med sin s2 og div andre som var lisensierte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. nye regler da i år? husker bare fra i fjor at maurangsnes kjørte med sin s2 og div andre som var lisensierte

 

Det var i så fall ikke avklart på forhånd, men heller (som nevnt tidligere i tråden) tatt opp direkte med baneledelsen, som igjen ga dispens til dette.

Flemming Alm kjørte f.eks. ikke på Våler pga. dette. (så fremt jeg ikke husker veldig feil her nå...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. ja.

men er dett noe ledelsen evt kunne søkt omå fått til dette?, i og med at her er mange lisensierte biler i klubben? evt at vi stiller i et eget heat?

kan nesten ikkje kjøre fra ålesund til våler for og satse på å få kjøre utpå.

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel fylkesmannen som setter begrensningene om jeg ikke tar feil?

 

Klubben har helt klart en utfordring i det at det finnes endel medlemsbiler i ganske hyfsad utforming uten at de er lisensiert og hvordan man evt skal tilnærme seg dette. Uansett: jeg gleder meg RÅTT til treffet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså ingen biler med hastighets lisens . (racing) ??

 

Joda.

Min bil har hastighets lisens og hvite skilt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med forsikring osv når man kjører på bane? Tenker på visst man er uheldig, eller hvis noen er uheldig og kjører i deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med forsikring osv når man kjører på bane? Tenker på visst man er uheldig, eller hvis noen er uheldig og kjører i deg.

 

All kjøring er på eget ansvar, dvs. ingen forsikring. Du må dekke skader selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.