TA Technix senkesett Golf 3 - hvilke tall skal inn i vognkort ved godkjenning?

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Skal til etterkontroll for godkjenning av senkesett til tirsdagen, og vil nødig kjøre bomtur til Kongsvinger.

Er det noen her i klubben som har godkjent TA Technix på Golf 3? Hvilke tall er skrevet inn i vognkort?

På TUV-papirene er det en innrammet rubrikk der det skrives tall for fram og bak, (150-210 mm foran, 2**-285 mm bak mener jeg det er) og at det skal måles fra skålen mellom hoved- og hjelpefær til bunn av demperbeinet. Hæ?

Hvor skal høyden måles fysisk på bilen?

Jeg kan scanne og legge ut TUV-papirene her senere.

Takknemlig for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må vel få denne 11cm klossen under bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må klare 11cm regelen, og bilen må være justert innenfor 150-210 mm foran og 2**-285 mm bak.

Dvs at dette settet har godkjent senk 60 mm foran og sikkert tilsvarende bak.

Men om den kan senkes hele 60mm er ikke sikkert hvis den blir lavere enn 11cm fra bakken og opp til laveste punkt under bilen.

Min Golf klarte kravene akkurat i Drammen. Hadde den vært lavere hadde den ikke klart 11cm regelen, og hadde den vært høyere hadde den vært for høy for TUV papirene. Utrolig flaks at den var justert slik den var!

Men jeg traff en skikkelig paragrafrytter, får håpe du slipper billigere unna!

Men har du først tatt forstillingskontroll så kan du ikke justere opp eller ned uten å ta ny hjulinnstillingskontroll.

Husker jeg ikke feil ble høyde fra hjulbue og ned til bakke eller senter felg målt hos de som utførte 4-hjulskontrollen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at når bilen går klar av "11cm klossen" så er det høyden mellom topp hjulbue og senter på hjulnavet som skal skrives inn i vognkortet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her tror jeg også det er mye forskjellig praksis på hva som faktisk blir ført inn. Da jeg godkjente Coupé-en på trafikkstasjonen i Tønsberg mener jeg bare numrene på fjærene ble ført inn, ingen mål fra nav til hjulbue e.l.

På Sciroccoen, som ble godkjent på et godkjent verksted (ikke trafikkstasjon) et annet sted, står det derimot navn på senkesett, at den ble godkjent med "originale hjul", og det er ført inn høyde fra nav til hjulbue.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at det praktiserer så forskjellig fra trafikkstasjon til trafikkstasjon.

Jeg har solgt flere hundre slike sett, har aldri hatt denne problemstillingen.

Kommer til å ta en prat med TA på tirsdag ang. dette og om de har noen retningslinjer. Jeg også mener jo at de måler fra senter av hjul og opp til høyeste punkt på hjulbue. Også er det jo som Petter sier denne 11cm regelen som egentlig motsier det som står skrevet i Tüv-dokumentene fra før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen gikk akkurat klar av 11 cm, så det blir ikke gjort noen justering foran. Bak må jeg derimot justere opp 1 cm på ene siden da den faktisk er skjeiv...

Mål fra senter til hjulbue var 31,5 cm foran, og det blir nok stående.

Som du skriver, Håkon, praktiseres det forskjellig fra trafikkstasjon til trafikkstasjon. Blir nok ei rå når jeg skal tilbake på tirsdag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ps. juster 1/2 cm opp der den skal opp og 1/2 cm ned på andre siden. så kan det hende du slipper å kompensere foran også. Tenker nå på diagonal vektfordeling mellom høyre bak og venstre foran og vise versa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.