kor store felger kan jeg ha på Audi A4 B6

Anbefalte innlegg

sitter her og lurer på hvor store jeg kan bruke uten at det subber, 18 går vel fint unten problemer? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer jo an på bredde, innpress og slikt. Men jo, ser jo folk som kjører med 20" på disse, så 18" i fornuftige former bør nok gå veldig bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve Denne siden Her legger du inn orginalhjulene i første rubrikken og så prøver du deg frem i den andre. Siden kommer også opp med forslag på felg/dekk kominasjoner og sier i fra om det er innenfor tillatt endring av rulleomkrets osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter her og lurer på hvor store jeg kan bruke uten at det subber, 18 går vel fint unten problemer? :confused:

 

I og med at 195/65 15, 205/55 16, 225/45 17, 225/40 18, 225/35 19 og 225/30 20 er ca like store hjul så er det ikke antall tommer på felgen som avgjør dette, men felgens bredde og offset og dekkdimensjonen. Men ja, de største felgene "krever" mer senk fordi lavt dekk i kombinasjon med glippe i skjerm ikke ser så bra ut. Og med senken øker sannsynligheten for subbing noe. Men A4 B6 er en bil medlemmer har testet svært mange kombinasjoner av hjul og senking på, så det er sikkert mulig å finne et sett som funker.

 

8,5x18 ET35 med 225/40 18 eller tilsvarende i 19 med 225/35 burde gå helt fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/30-20 er ikke godkjent loadindex-messig, i allefall ikke på min B6 1.8TQ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/30-20 er ikke godkjent loadindex-messig, i allefall ikke på min B6 1.8TQ

 

Det stemmer det, men mht alt styr det kan være å få godkjent 225/40 18 eller 225/35 19 med ET35, så er det mange som lar vognkort være vognkort og ha noe annet på bilen. Men hvis man skal ha hjula i vognkortet er ikke 225/30 med LI=85 det beste utgangspunkt nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.