Erfaringer/tips til dobbeltsidig tape?

Anbefalte innlegg

Tidligere hadde jeg tilgang på en ekstremt bra dobbeltsidig tape gjennom jobben til fattern, men den fører ikke dem mer, og jeg har ikke funnet noen som selger den (har kun navnet BS fra inni rullen)....

Men på jakt etter ny bra tape, så er spm om noen har brukt tapen som Bilxtra selger? Ser helt ok ut...

Skal montere tilbake de gamle listene på bilen slik at det blir likt (bytta dører ifjor etter kosing med autovernet)....

Så jeg skal ha en tynn bra tape til det, men som også fungerer til andre ting som å feste modellbil på dashen, feste emblemer på bilen m.m.

Noen anbefalinger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligg unna Biltema sin i allefall, den prøvde jeg å bruke til å midlertidig henge opp lysarmaturer under kjøkkenbenk før jeg skrudde de fast. Datt ned med en gang! Sarv!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne ikke falle meg inn å kjøpe slikt der!

Men takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M sin skal visst være grei. Leppa på bagasjelokket mitt sitter med to striper med 3M tape, og den sikker som faen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tidligere brukt en fransk tape som jeg kjøpte via lakkverksted i Bodø. Men kommer ikke på hva den heter, kun firma får kjøpt denne via importør.

Har selv testet 3M tape til plastering av innerdør etc uten at dette hjalp meg :o Nå testet jeg ikke alle typene til 3M, men holder sikkert til andre bruksområder.

Kan anbefale denne, billig og bra: http://uter.idium.no/verk1943.tmp/FgvprV4FgDdLVYDCFrD205E9dLVYDCFr3jIpw7bO1f.idium

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M VHB-tape er det du skal ha tak i :) Brukes i skilt-dekor industrien til å henge opp store skilt. Den er langt fra gratis, men det er vel så bra som det kan bli. Koster en drøy 500-lapp for en rull, men den er på 33 meter, så det blir under 20kr meteren, kan skaffes f.eks herfra: http://www.jacobsen-reklame.com/index.cfm?objectID=BC24783C-E1B3-BB0C-5D4F7AE8B1CCD8EE

Men mange andre plasser også, sikkert billigst på ebay. Fås i mange styrker, og den sterkeste brukes blant annet produksjon av semihengere med aluvegger, der aluplatene festes med tape på rammeverket, isteden for sveis/popnagler. Men det er litt overkill for å feste lister og lekebiler :)

Har jobbet med skilt og dekor i noen år, og har prøvd det meste ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den grønne til Biltema er faktisk ganske bra.... Nokså tykk da, men henger godt.

Verdens beste gyro-tape om du driver med r/c-heli :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har teipa fast skiltene på Passaten med tjukk, dobbeltsidig Biltema-tape. Sitter nå på ennå. ;)

Mener vi brukte noe ala 3M VHB på dørlister etc på gamlejobben, og det funket fjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg støtter opp på at biltema sin er bra om montert riktig. (rengjøring av overflater o.l.)

Kjøpte faktisk to varianter, den fra biltema og en fra torshov (et eller annet "-line"), og den fra biltema var vesentlig bedre. Og den sitter veldig bra der jeg har brukt den i bil sammenheng hvert fall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig den grønne funker greit, men den transparente med rød beskyttelsestape på saug mulldyrlem!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.