bil dør rett etter den starter.tenningslås?

Anbefalte innlegg

har en a4 97 1.8tq som dør 1 sec etter jeg starter.dette sjer ofte.

kan det ha med tenningslåsen å gjøre?

vett noen om steder de selger dette til en grei pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er startsperra kanskje? Får du noen lys i instrumentene?

Prøv å bytt batteri i nøkkelen.

Er ikke helt sikker på hvordan startsperra fungerer, men etter som jeg har skjønt må hjerne-instrument-nøkkel være sammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig ut som startsperre og dårlig batteri i nøkkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en helt identisk bil med akuratt samme problem. Den var trimma ganske drøyt, og til tider så tulla startsperra seg, som nevnt her. Som regel var den helt ok, men en gang iblant måtte jeg vri om 8-9ganger før den kom, kom aldri når jeg først hadde fått start på den. (vri til halvtenning ikke prøv å start før "nøkkelen" er borte)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vrir halvt hver gang jeg skal starte,men liavell er det samme dritet noen ganger.har ikke et eneste lys i instrumentet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å demonter deksler rundt rattet. Da vil du se en svart stikker med to ledninger som går inn bak tenningslåsen. Del denne pluggen, lodd ledningene fast til de stikkerne (pirkejobb), og prøv igjen. Dette har vært feil på flere med dårlig kontakt der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønte ikke det med batteri i nøkkelen? starter jo like fint med en plast nøkkel som en annen nøkkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønte ikke det med batteri i nøkkelen? starter jo like fint med en plast nøkkel som en annen nøkkel

Den starter ja, men dør ut igjen, uten orginal nøkkel. Visst du har dårlig batteri så klarer ikke nøkkelen å sende avkodningssignalet til startsperra, og da slår startsperra seg inn etter 3-4 sekunder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.