#1 Skrevet Mai 24, 2010 Hei,har seg slik at på høyre side av bilen så er dekk foran å bak veldig slitte på innsiden av dekket.er vell så og si nesten ikke noe mønster igjen. For noen uker siden så hadde jeg en stor spiker i venstre bak dekk og bestemte meg for å bytte ut og sette på nytt dekk.akkurat samma dimensjon å alt som andre dekkene (235/35-19). Men lurer på om det kan være skadelig for diffen`?,har jo quattro. felgene og dekkene hadde jeg brukt på a6`n som jeg hadde tidligere,og på den så var det tydligvis problem med forstillinga for den spiste dekkene på innsiden. så jeg gjorde det enkelt å brukte fordekka bak på a4`n når jeg la om til sommerdekk. annet problem jeg har er jo at det lekker luft,begynner og bli sykt lei av å måtte fylle på luft. har allerede skiftet ventilen på 2 av dekkene men det tydligvis lekker fortsatt,sikkert felgene som ikke er helt rett da eller?.fikk jo med helt nye nokian vinterdekk på bilen når jeg kjøpte den i november,og de dekkene er ikke noe feilslitte,så synes det er rart om det skal være noe problem med forstillinga. stussa veldig mye over slitasjen på høyre framdekk,det er liksom ikke gjevnt slitt,1 mønster er slitt,så kommer neste som er helt slitt.så det går på en måte litt opp ned slik går det hele veien rundt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2010 Er som regel spissingen som gjør at du får slik bølgedal på mønsteret ditt. Ville tatt en firehjulskontroll for å få konstatert at alt er som det skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2010 ja,må vell nesten koste på meg det.Hvor mye koster en 4hjulskontroll nå fortida ca?,noen år siden sist gang jeg har vært på det,regner med at det ikke har blitt billigere . Trenger ikke å kjøpe meg nye dekk før kontrollen?,de får vel til og utføre kontrollen uansett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2010 Spissing kombinert med ustabilt lufttrykk bidrar nok til den noe merkelige slitasjen på dekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2010 Hjulkontroll bør tas med nye/uslitte dekk for at justeringer skal bli riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2010 Hjulkontroll bør tas med nye/uslitte dekk for at justeringer skal bli riktig. Ikke noe regel akkurat, men en fordel. Har igrunn fint lite å si siden en spenner opp apparatet på felgen og ikke på dekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2010 Noen som vet om evt.justering inngår i 4 hjulskontrollen eller kommer det ekstra pristilegg for det?. Og bør jeg skifte ut dekkene eller?,tenker på at det er surt og måtte kjøpe nye dekk ettersom jeg kjøpte de i april i fjor.det er jo lite mønster på innsiden men er jo veldig mye mønster ellers igjen på dekkene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 24, 2010 stort sett tar dem fast pris på firehjulskontrollen så kommer pr justering i tillegg. trenger ikke nye dekk pga dem måler etter felgene og ikke dekkene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 25, 2010 Da er det bestilt time til 4hjulskontroll på torsdag ,kosta 1300 kr,også vis det var noe slakke i hjulopphenget,så kom det i tillegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 25, 2010 Skal man ha det 100% så er det en fordel med ok dekk som er jevnt slitt. Ja målehodene festes til felgn, men man får noe mere utfjæring på et hjul med mindre mønster når bilen står plant, eventuelt så vil den ved utslitt venstre fordekk bli noe høyere stortsett på høyre side bak, da dette rett og slett er mindre enn de andre. Men det er som sagt ikke et must.. men det beste er å ha jevnt slitte dekk:) I allefall på samme aksling. Problemet med feilslitte dekk feks på en side er at man får en urealistisk oppførsel på bilen etter justering feks skjevt ratt, drar til siden osv.. men dette er pga dekkene og blir ok ved montering av ok dekk igjen. Men det er så og si umulig å kvalitetssikkre en 4 hjulskontroll på prøvekjøring om dekkene er grovt feilslitt fra før:) Dette er snakk om veldig pirkete arbeide.. men om man vil ha det 100% så er pirk det som funker:) er man fornøyd med 90% så er jo det greit det også Alltså ikke et must.. men best:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 25, 2010 Tok meg en tur på wheelie i dag,hadde en mistanke om at det var kast i felgen. visste seg at det var kast i 3 av felgene,så ble 2700 kr ut av vinduet. Må i tillegg kjøpe meg ett nytt dekk,så jeg har 2 så og si helt nye dekk foran hvertfall.. Siste gangen jeg kjøper meg en "billig" felgpakke. Betalte 14.000 kr for felgene i fjor,så spørs om jeg skulla ha vært så smart å innvistert i noen dyrere da. men men gjort er gjort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...